Nån som håller P. rubrolabiatus, P.signatus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael_Wolfbrandt
    Användare
    • oktober 2007
    • 14

    Nån som håller P. rubrolabiatus, P.signatus?

    Fick för några veckor sedan hem vf P.taeniatus "bipindi", men olyckligt nog fick jag 5 st honor av ovanstående art och 1 hona av en helt annan art nämligen P.signatus. Har dessutom under en längre tid försökt hitta P.rubrolabiatus, men utan något resultat.

    När det gäller p.taeniatus "bipindi" så har det löst sig och jag kommer att få ett par hanar inom en snar framtid. Är det någon här på forumet som håller P.signatus,P.rubrolabiatus eller vet hur jag ska gå till väga för att få tag på dessa så vore jag väldigt tacksam.
    trial and error
  • endymion

    #2
    Vid en koll på ett stort Tyskt forum finns det en som håller P. rubrolabiatus (Bandi II) men han har iaf yngel

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      P. signatus har jag sett hos Zoomässan, P.rubrolabiatus har jag inte sett i Sverige men i Norge vet jag att den finns.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Akvarielagret har Pelvicachromis rubrolabiatus i sin senaste lagerlista såg jag nu.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Mikael_Wolfbrandt
          Användare
          • oktober 2007
          • 14

          #5
          Det blir att åka till akvarielagret så fort som möjligt och hoppas på att det finns några par kvar till mig. Vad heter sidan till det där tyska forumet förresten? kan ju vara bra att kika där också för att hitta andra lite mer ovanliga arter. Tack för svaren förresten!
          trial and error

          Kommentar

          • endymion

            #6
            Ursprungligen postat av Mikael_Wolfbrandt
            Det blir att åka till akvarielagret så fort som möjligt och hoppas på att det finns några par kvar till mig. Vad heter sidan till det där tyska forumet förresten? kan ju vara bra att kika där också för att hitta andra lite mer ovanliga arter. Tack för svaren förresten!

            Kommentar

            • Stig H

              #7
              Imazo hadde på den seneste listen både P.signatus og P.rubrolabiatus

              Kommentar

              • Gabbi
                Användare
                • april 2002
                • 897

                #8
                Ursprungligen postat av Mikael_Wolfbrandt
                Det blir att åka till akvarielagret så fort som möjligt och hoppas på att det finns några par kvar till mig. Vad heter sidan till det där tyska forumet förresten? kan ju vara bra att kika där också för att hitta andra lite mer ovanliga arter. Tack för svaren förresten!


                .....
                www.akvarielagret.se/akvarieboken

                Kommentar

                • MAkke
                  Användare
                  • december 2004
                  • 34

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mikael_Wolfbrandt
                  ...eller vet hur jag ska gå till väga för att få tag på dessa så vore jag väldigt tacksam.
                  Både P. rubrolabiatus och P. signatus, och dessutom P. humilis "Golden" finns på ZooZity i Malmö. Dock i karantän tills vidare.

                  /Mikael

                  Kommentar

                  Arbetssätt...