Labeotropheus Trewavasae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    Labeotropheus Trewavasae

    Funderar över besättningen till mitt 275. Redan klara invånare är 5 st golden och 3-4 Perlmutt. 5-6 Cynotilapia Afra "Jalo" kommer jag nog också att skicka i. Sedan funderar jag på ca. 5st Labeotropheus Trewavasae "Occra" http://www.ciklidhobby.com/component...63f05ef856.jpg

    Av dessa är det Trewavasaen som jag aldrig tidigare har haft och har följande frågor om den: Är den för aggro för detta sällskap? Finns denna variant i naturen eller är det en "förädlad" variant? Finns det något annat att tänka på?
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    Ursprungligen postat av HenrikV
    Funderar över besättningen till mitt 275. Redan klara invånare är 5 st golden och 3-4 Perlmutt. 5-6 Cynotilapia Afra "Jalo" kommer jag nog också att skicka i. Sedan funderar jag på ca. 5st Labeotropheus Trewavasae "Occra" http://www.ciklidhobby.com/component...63f05ef856.jpg

    Av dessa är det Trewavasaen som jag aldrig tidigare har haft och har följande frågor om den: Är den för aggro för detta sällskap? Finns denna variant i naturen eller är det en "förädlad" variant? Finns det något annat att tänka på?
    ja räcker med tre arter i din karet för 275liter.. den lab.trewavasae "occra" har jag själv där 2hanar o 5 honor.. den är okej med den så inte så mkt aggressiv..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #3
      Tack för svaret Classe. Jag skulle nog bara ha tre arter, men perlmutten kommer nog att få "halka in på ett bananskal". Har nu 2 honor, så det vore ju synd att bara nacka dom. Köper istället några hanar av den sorten och får leva med 4 arter. Vill ha trewavasaen, så att det inte bara blir gult i karet. Visserligen gillar jag den färgen bäst, men nån måtta får det väl vara...

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        Ursprungligen postat av HenrikV
        Tack för svaret Classe. Jag skulle nog bara ha tre arter, men perlmutten kommer nog att få "halka in på ett bananskal". Har nu 2 honor, så det vore ju synd att bara nacka dom. Köper istället några hanar av den sorten och får leva med 4 arter. Vill ha trewavasaen, så att det inte bara blir gult i karet. Visserligen gillar jag den färgen bäst, men nån måtta får det väl vara...
        vaa. jag tycker du skall ta bort permullt där så den är tråkig fisk som samma rödzebror så lättare odling där själv.. men jag gillar klart den lab.trewavasae så den är kul fisk så du kan lösa det om du vill det.. ja den kan korsning med golden för permullt på odling där.. mvh klas
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • HenrikV
          Användare
          • februari 2007
          • 697

          #5
          Kan verkligen golden och perlmutt korsa sig? Eller kan kan dom väl, men gör dom det? Båda är ju Labidochromis, men dom liknar ju inte direkt varann.

          Nåväl, frågan gällde ju Trewavasaen. Fler svar och tips tack...

          Kommentar

          • Markus_A
            Användare
            • december 2005
            • 418

            #6
            Den finns i naturen, fångas vid Chilumba området.

            Jag har haft den ihop med C. afra Jalo utan problem. Tror att det funkar med övriga fiskar också, mina är främst aggressiva inom arten. Honorna är mer aggressiva mot varandra jämfört med mbuna som jag har erfarenhet av. Personligen hade jag hållt mig med tre arter av mbunas i en 275.

            En bild på min gamla hane, har bara hans avkomma kvar.

            Kommentar

            • HenrikV
              Användare
              • februari 2007
              • 697

              #7
              Snygg fisk Markus.
              det kanske blir bara tre arter då, men det är ju synd att ha ihjäl två prima perlmutt-honor. Vem vill komma och hämta dom från Gällivare? Några frivilliga???

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #8
                Ursprungligen postat av Markus_A
                Den finns i naturen, fångas vid Chilumba området.

                Jag har haft den ihop med C. afra Jalo utan problem. Tror att det funkar med övriga fiskar också, mina är främst aggressiva inom arten. Honorna är mer aggressiva mot varandra jämfört med mbuna som jag har erfarenhet av. Personligen hade jag hållt mig med tre arter av mbunas i en 275.

                En bild på min gamla hane, har bara hans avkomma kvar.
                snyggast av Markus den lab.trewavasae "occra" bild.. jag har oxåå den själv men min den lab.trewavasae"occra" chilumba den är fina oxåå..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • classe
                  NCS Medlem
                  • april 2007
                  • 1147

                  #9
                  Ursprungligen postat av HenrikV
                  Snygg fisk Markus.
                  det kanske blir bara tre arter då, men det är ju synd att ha ihjäl två prima perlmutt-honor. Vem vill komma och hämta dom från Gällivare? Några frivilliga???
                  Då du kan försöka att sälja den i annons för din perlmutt honor där.. och det är kanske chans där kan försöka ta den eller lämna i zoo affäre om den vill ha den dåå?? kanske det är svårt??
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

                  Kommentar

                  • specmats
                    Användare
                    • december 2004
                    • 3060

                    #10
                    [QUOTE=Markus_A;723680]Den finns i naturen, fångas vid Chilumba området.

                    Jag har haft den ihop med C. afra Jalo utan problem. Tror att det funkar med övriga fiskar också, mina är främst aggressiva inom arten. Honorna är mer aggressiva mot varandra jämfört med mbuna som jag har erfarenhet av. Personligen hade jag hållt mig med tre arter av mbunas i en 275.

                    En bild på min gamla hane, har bara hans avkomma kvar.[/QUOTE
                    den är fin den där..,har för mej att den varianten blir ganska stor..
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

                    Akvarie-setup (Salt)

                    Kommentar

                    Arbetssätt...