Alla fiskar svåra med sessor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    Alla fiskar svåra med sessor?

    Är alla fiskar svåra med sessor? Var nere o köpte 4 Multifasciatus och dom hackar på dom som galningar, dock har dom inte hittat snäckorna ännu & dom har inte utforskat karet. Dom har vart i ca 10 min.
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker
  • Bumling
    Användare
    • januari 2007
    • 218

    #2
    De prinsessvarianter jag har haft har varit riktigt elaka mot nykomlingar i burkarn! Jag hade haft i multisarna först och sen sessorna, om möjligt!!

    Kommentar

    • KuRtaN
      Användare
      • februari 2008
      • 778

      #3
      Tyvärr redan försent men jag möblerade om ordentligt, byggde ett stort stenröse från mitten till ena sidan på karet och den andra sidan några få stenar och alla snäckorna. Inga grottor. Får se vad som händer än så länge står alla fiskarna o trycker i grottorna. Har fyra Jullar också men dom rör inte sessorna. Sessorna var där först har ett par som redan mobbat ut 2 andra sessor så jag fick gå tillbaks med dom.
      Over and out // Mathias

      Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

      Kommentar

      • wicked1
        Användare
        • april 2007
        • 104

        #4
        jag hade ett par prinsessor tillsammans med 6-8 multisar i ett 180liters akvarium. Prinsessorna var väldigt bestämda och var på multisarna hela tiden. När prinsessorna hade yngel var det nästan löjligt så över beskyddande dom var. Det var nästan hemskt att ha ett sådant akvarium.
        www.fredd.tk

        Kommentar

        • KuRtaN
          Användare
          • februari 2008
          • 778

          #5
          Alltihopa tog en jäkla vändning precis. Nu är prinsessorna dom som får hålla sig undan. Multisarna jagar iväg dom som ingenting dom går på min största prinsessa 7cm och jagar iväg han direkt. : ) hoppas allting lugnar ner sig snart. Honorna rör inte sessorna och har inte gjort heller. Putt nån gång bara men inget mer.
          Over and out // Mathias

          Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

          Kommentar

          Arbetssätt...