Hur många fiskar skall jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SofiaBlomberg
    Användare
    • februari 2008
    • 43

    Hur många fiskar skall jag ha?

    Jag tänkte köpa 5 Neolamprologus brichardi Malasa och 5 Pseudotropheus demasoni att ha i mitt 150 L kar, är det för många fiskar?
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #2
    Gott om grottor så får väll det plats. Men de är från olika sjöar. Jag hade inte blandat men smaken är som baken Dock är båda fina fiskar.

    Kommentar

    • SofiaBlomberg
      Användare
      • februari 2008
      • 43

      #3
      Ok dom går i samma kar nu annars hade jag inte blandat. =) Hur många skulle jag kunna ha som max? Är väldigt dålig på hur många fiskar man kan ha i ett 150 L kar. just nu har jag en svärdbärarhona och en guppyhona i karet haha.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Jag tycker att det låter som en vettig sammansättning. Skulle gissa att du helst borde ha mer demasoni pga av gruppdynamiken. Prinsessor får du fler av automatiskt.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • SofiaBlomberg
          Användare
          • februari 2008
          • 43

          #5
          Så prinsessorna ynglar av sig lätt med andra ord??

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Ursprungligen postat av SofiaBlomberg
            Så prinsessorna ynglar av sig lätt med andra ord??
            De är inte så knepiga men sedan spelar det inte så stor roll hur många man startar med så länge man har båda könen. Om akvariet inte är enormt så får man en trio, resten får tas bort eller dödas. Sedan byggs det upp en kolloni som ofta måste hållas efter.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • SofiaBlomberg
              Användare
              • februari 2008
              • 43

              #7
              Ursprungligen postat av Ola Svensson
              De är inte så knepiga men sedan spelar det inte så stor roll hur många man startar med så länge man har båda könen. Om akvariet inte är enormt så får man en trio, resten får tas bort eller dödas. Sedan byggs det upp en kolloni som ofta måste hållas efter.
              Ok Så jag märker efter ett tag vilka som går ihop å tar då altså bort de övriga psinsessorna och kanske sätter dom i ett annat kar och hoppas på att det är olika kön? =)

              Kommentar

              • SofiaBlomberg
                Användare
                • februari 2008
                • 43

                #8
                Jag undrar även om det blir för ljust att ha vitt grus till dom.
                Nu kommer frågor lite titt som tätt, kommer på nya frågor hela tiden.

                Kommentar

                Arbetssätt...