Ny Tanganyika burk på gång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    Ny Tanganyika burk på gång

    Ska snart flytta mina Mbuna till större kar och får då ett 240Juwel kar till övers som jag ska ha till Tanganyika, alternativt sälja det och skaffa ett annat 340L möbelkar kar med måtten 121 x 43.3 x 65cm eftersom jag max får plats med 121cm så skulle det funka bra.

    Tänkte höra om det fanns några förslag på vad man kan ha ihopp har nu ett par Lamprologus ocellatus gold samt en massa yngel på dem som jag ska få upp i storlek så det lär ju bli en skaplig grupp. Har även skaffat mig en grupp Temporallis shell , eftersom karet är så pass långt kommer jag dela upp det i två delar med nått stenparti i mitten och sen hoppas att de håller sig på varsin sida. Sen tar det stopp vet inte vad jag ska ha mera måste ju ha nått i mitten o där uppe har spanat på troffar om det nu blir 340L ska det ju gå men jag vet ej hur de går i hopp med mina snäcklekare? Kom med några bra ideer vill ju gärna ha lite färg i dem med.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    #2
    Förslag? Hittar nog nått själv annars men kul o se man kan ju få upp ögonen för nån trevlig art
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • KAM
      Användare
      • februari 2008
      • 10

      #3
      Vill du ha färg så kör på Paracyprichromis nigripinnis, "blue neon". Det borde funka fint.

      Kommentar

      • ParSve
        Användare
        • februari 2005
        • 58

        #4
        Är ingen expert men skulle själv gärna ha någon Callochromis, typ:

        men det kanske blir lite ont om bottenyta i ditt kar?

        Kanske Jullar eller Prinsessor till stenröset i mitten? Eller någon lite mer obskyr grottlamprolog om du inte vill vara så vanilj ;-)
        /Pär

        399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          En grupp ungfisk av Tropheus!?
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          Arbetssätt...