Aulonocara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #16
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja det är lite tunt med inlägg i natt, så jag får väl kommentera detta också.
    Ja, jag får bruna yngel och även rosa yngel, och dom har samma kroppsform som en auloncara ska ha.
    Men om det ska vara inblandning utav mbuna och som du säger att dom inte är stabila ännu, varför får jag inte något yngel som ser ut som ett mbuna .Janne
    Jag har fått fram 2 st hanar som har haft lite mbuna kropp... sedan så har dom ju såklart försökt odla bort det och försökt få tillbaka aulonocara kroppen så gått det går.
    Jag tycker det ser olika ut på olika stammar av firefish, vissa är klenare i kroppen medans vissa har lite stadigare kropp och trubbig nos, marginellt så klart menar jag men man ser endå en skillnad.
    Jag ska försöka fota en av dom jag menar så ska du får se.
    Dessa är även rödare än dom som importeras från tyskland sista året.
    Jag fick ju mina ett tag innan dom dök upp hos grossister och handlare i sverige... kanske vissa har odlat vidare på dom på eget håll... vem vet.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av deelay
      Jag har fått fram 2 st hanar som har haft lite mbuna kropp... sedan så har dom ju såklart försökt odla bort det och försökt få tillbaka aulonocara kroppen så gått det går.
      Jag tycker det ser olika ut på olika stammar av firefish, vissa är klenare i kroppen medans vissa har lite stadigare kropp och trubbig nos, marginellt så klart menar jag men man ser endå en skillnad.
      Jag ska försöka fota en av dom jag menar så ska du får se.
      Dessa är även rödare än dom som importeras från tyskland sista året.
      Jag fick ju mina ett tag innan dom dök upp hos grossister och handlare i sverige... kanske vissa har odlat vidare på dom på eget håll... vem vet.
      Ja lägg ut lite bilder på dom som som har mbunakropp,Janne

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #18
        Ursprungligen postat av deelay
        Jag har fått fram 2 st hanar som har haft lite mbuna kropp... sedan så har dom ju såklart försökt odla bort det och försökt få tillbaka aulonocara kroppen så gått det går.
        Jag tycker det ser olika ut på olika stammar av firefish, vissa är klenare i kroppen medans vissa har lite stadigare kropp och trubbig nos, marginellt så klart menar jag men man ser endå en skillnad.
        Jag ska försöka fota en av dom jag menar så ska du får se.
        Dessa är även rödare än dom som importeras från tyskland sista året.
        Jag fick ju mina ett tag innan dom dök upp hos grossister och handlare i sverige... kanske vissa har odlat vidare på dom på eget håll... vem vet.
        Ja jag fick också mina för ett par år sen, sen tror jag faktiskt att jag har den rödaste firefishen som finns i sverige, men den får faktiskt fortfarande bruna yngel,Janne

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #19
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Ja jag fick också mina för ett par år sen, sen tror jag faktiskt att jag har den rödaste firefishen som finns i sverige, men den får faktiskt fortfarande bruna yngel,Janne
          Lägg ut bild på den, men utan groluxbelysning!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Lägg ut bild på den, men utan groluxbelysning!
            Ja jag får väl försöka att fota den utan ljus.
            Det är lite roligt det är många som skriver att mina fiskar är fotade med (fel) belysning, men sedan så ser man att andra fotoshoppar sina fiskar, och även en del som har blåa fiskar tar kort på dom i blå belysning.
            Men det är det ingen som kommenterar.
            Vad gör jag för fel, som inte andra gör, eftersom det är bara jag som får dom kommentarerna.Janne

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #21
              Det är klart man har groluxrör om man har röda fiskar... speciellt om man gillar rött. Det är inget fel i det. Man kan fota när det är grolux men man måste ställa vitbalansen så att inte hela bilden ser så röd ut, ganska enkelt. Du har väl canon? prova att ställa den på 4000K eller så.
              Eller maila mig så kan jag ändra lite o sen lägga upp.
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #22
                Ursprungligen postat av deelay
                Det är klart man har groluxrör om man har röda fiskar... speciellt om man gillar rött. Det är inget fel i det. Man kan fota när det är grolux men man måste ställa vitbalansen så att inte hela bilden ser så röd ut, ganska enkelt. Du har väl canon? prova att ställa den på 4000K eller så.
                Eller maila mig så kan jag ändra lite o sen lägga upp.
                Tack för tipset Niklas.Janne

                Kommentar

                • doohan
                  NCS Medlem
                  • augusti 2004
                  • 1607

                  #23
                  bastarden har lekt i kväll

                  Jaa, Han har nu yngel på gång, Filmade lite av deras lek som finns att se på länken under. Blir kul att se hur avkomman kommer att se ut. Han lekte med en hona med "samma" utseende,Har iof sig bara av samma utseende,

                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...