Bildfråga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #16
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Det går faktiskt att skilja på auloncara honor men inte alla.
    Man kan tex lägga honor av maleri,jakobfribergi, maylandi och cobwe i samma balja, och det är inga problem att håva upp dom sen och till 100% se till att du får rätt honor.
    Tack för upplysningen =)

    Vi kan vända på resonemanget... jag kan blanda ihop 4 olika honor och du kommer alldrig kunna tala om vad som är vad =) Självklart finns det arter av aulonocara där honorna skiljer sig kraftigt åt men vad jag försökte få han att förstå är att göra en artbestämmning på en aulonocara hona med hjälp av ett suddigt kort är inte mycket att lita på.
    Men det va ju skoj att du hade så höga (låga) tankar om mig =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #17
      Ursprungligen postat av Mikael W
      Och så säljer han dem vidare....

      Missförstå mig rätt nu: Du borde förstås få pengarna tillbaka, och handlaren borde nacka dem han ännu har kvar.
      Jag resonerar som Mikael. Sen är det 500km ToR från Gällivare till Luleå, så det får nog vara. Det jag tycker är trist att veta är att det fanns (finns?) flera fiskar kvar i butiken. Nu vill jag inte heller klaga på Rolle för mycket. Han har en välsorterad butik (med ncs rabatt) och det var inte Rolle själv som betjänade mig vid köptillfället.
      Dessutom ska en kompis till mig passera Nol i slutet av februari, så jag tar fisk därifrån. Därmed är jag den mest långväga och nordligaste kunden Kent har. Han har själv bekräftat det...

      Kommentar

      • tege
        Användare
        • februari 2005
        • 2753

        #18
        Varför behåller du dom inte om du tycker dom är snygga?
        Blandraser brukar vara friska o krya jämfört med inavlade typer.(hundspråk)

        Förstår egentligen inte skillnaden på urvalsodlade/inavlade typer som helt kommit bort från verkligheten, att dom ska vara bättre än en enkel korsning.

        Lika illa bägge typerna eller?
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #19
          Ursprungligen postat av deelay
          Tack för upplysningen =)

          Vi kan vända på resonemanget... jag kan blanda ihop 4 olika honor och du kommer alldrig kunna tala om vad som är vad =) Självklart finns det arter av aulonocara där honorna skiljer sig kraftigt åt men vad jag försökte få han att förstå är att göra en artbestämmning på en aulonocara hona med hjälp av ett suddigt kort är inte mycket att lita på.
          Men det va ju skoj att du hade så höga (låga) tankar om mig =)
          Ja Niklas ta du en cobwe hona tillsammans med en kejsare hona, eller om du tar en orchidee med en golden blaze hona, eller om du tar en röd rubin med maleri, eller en eureka hona blandat med en jakobfribergi, ja det klarar inte ens jag att skilja dom åt.
          Men däremot om du bara tar en utav dom sorterna som jag nämde inga problem att skilja honorna åt.Janne

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • februari 2006
            • 777

            #20
            Ursprungligen postat av HenrikV
            Jag resonerar som Mikael. Sen är det 500km ToR från Gällivare till Luleå, så det får nog vara. Det jag tycker är trist att veta är att det fanns (finns?) flera fiskar kvar i butiken. Nu vill jag inte heller klaga på Rolle för mycket. Han har en välsorterad butik (med ncs rabatt) och det var inte Rolle själv som betjänade mig vid köptillfället.
            Dessutom ska en kompis till mig passera Nol i slutet av februari, så jag tar fisk därifrån. Därmed är jag den mest långväga och nordligaste kunden Kent har. Han har själv bekräftat det...
            säg det ändå åt han i alla fall. Han brukar vara bra att ha och göra med så du kan nog få rabbat av han nästa gång du är där.

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #21
              Ursprungligen postat av HenrikV
              Jag resonerar som Mikael. Sen är det 500km ToR från Gällivare till Luleå, så det får nog vara. Det jag tycker är trist att veta är att det fanns (finns?) flera fiskar kvar i butiken. Nu vill jag inte heller klaga på Rolle för mycket. Han har en välsorterad butik (med ncs rabatt) och det var inte Rolle själv som betjänade mig vid köptillfället.
              Dessutom ska en kompis till mig passera Nol i slutet av februari, så jag tar fisk därifrån. Därmed är jag den mest långväga och nordligaste kunden Kent har. Han har själv bekräftat det...
              Ja nu i våra moderna tider med data och mail.
              Att det inte var Rolle som betjänade dig, det tycker jag är skitsnack, han vet mycket väl att han har sålt en bastard till dig, så det är bara att maila honom och se till att du får dina pengar tillbaka, så stå på dig.Janne

              Kommentar

              Arbetssätt...