Hjälp med artbestämmning på malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #16
    Ursprungligen postat av Midoria
    Classe du hade rätt.
    Dom fiskarna som jag fått artbestämda till rostciklider, är inga rostciklider.
    Hade en kille här som köpte några av fiskarna och han sa precis som du att det var honor till dom hanarna. Han såg att dom lekte. Känner mig dum nu...
    Det var nog dumt att köpa akvariumet med fiskar i. Jag vill ju verkligen lära mig....

    Mvh Helene
    tack mkt o varsågod..inte så farlig.. så klart jag vill hjälper den så den ser vilka vilka den så har jag kör i många år malawiciklider så inte gillar ser den vilka den ofärg så kämper jag hittas den en del bra o en del fel kan vara händer.. men den är kul att du är med och välkommen på ncs,, mvh klas
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • Midoria
      Användare
      • januari 2008
      • 29

      #17
      Ursprungligen postat av classe
      tack mkt o varsågod..inte så farlig.. så klart jag vill hjälper den så den ser vilka vilka den så har jag kör i många år malawiciklider så inte gillar ser den vilka den ofärg så kämper jag hittas den en del bra o en del fel kan vara händer.. men den är kul att du är med och välkommen på ncs,, mvh klas

      Tack igen!
      Måste fråga tror du då att det är Greshakei eller mbenji?
      Och vet du gur länge dom tuggar? 3 av honorna tuggar just nu.

      Mvh Helene

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #18
        Ursprungligen postat av Midoria
        Tack igen!
        Måste fråga tror du då att det är Greshakei eller mbenji?
        Och vet du gur länge dom tuggar? 3 av honorna tuggar just nu.

        Mvh Helene
        ja den kan vara 19-22 dagar.. men lurig om kan tidigare el senare om 19-22 dagar.. min lab.golden är inte klart den efter 23-24 dagar vet inte varför det vad hänt den med det nu.. o fick 70 st små yngel på en marygold för hona den är 13 cm mkt kraftig med tugg så släpper alla små små yngel där.. jag fick hittat en golden med fyra yngel men den är inte så klart släpper av henne den.. mvh klas
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #19
          Ursprungligen postat av Midoria
          Tack igen!
          Måste fråga tror du då att det är Greshakei eller mbenji?
          Och vet du gur länge dom tuggar? 3 av honorna tuggar just nu.

          Mvh Helene
          klart den är den metriaclima grekhaki för du har grön honor där såg den bild..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • Midoria
            Användare
            • januari 2008
            • 29

            #20
            Ursprungligen postat av classe
            ja den kan vara 19-22 dagar.. men lurig om kan tidigare el senare om 19-22 dagar.. min lab.golden är inte klart den efter 23-24 dagar vet inte varför det vad hänt den med det nu.. o fick 70 st små yngel på en marygold för hona den är 13 cm mkt kraftig med tugg så släpper alla små små yngel där.. jag fick hittat en golden med fyra yngel men den är inte så klart släpper av henne den.. mvh klas
            Tack så mycket för hjälpen!
            Då är det snart dags då! Ska bli roligt att se, det är ju min första kull.

            Mvh Helene.

            Kommentar

            Arbetssätt...