Korsningsrisk???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ravenskog
    Användare
    • mars 2007
    • 311

    Korsningsrisk???

    Hej alla!

    P.g.a yngling måste jag flytta ihop mina alunocaror, finns det risk att det kan bli korsningar om den ena hanen är för dominant gentemot den andre?
    Det rör sig om A. Baenshi och A.Hansbaenshi, honorna är ju ganska lika.
    Tacksam för råd och svar.

    Mvh Snarten
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Välkommen till forumet!

    Risken är ganska enormt stor mellan olika aulonocara-arter. Spara inga yngel och se till att du själv vet vilka honor som är vilka så går det förvisso bra
    Tony Englund

    Kommentar

    • Jarnis
      Användare
      • november 2005
      • 415

      #3
      Välkommen!

      Om det bara är en hane av varje sort du har så är det ganska stor risk att dom kommer att ogilla varandra. Kan sluta med att du har 1 hane och två olika snarlika honor. Korsningsrisken är stor, ev yngel är inte så populära på "marknaden" men blir säkert fina. Det är sådana man får behålla från vagga till grav inom det egna hemmet...
      Micke

      Kommentar

      • mek
        Användare
        • januari 2005
        • 540

        #4
        Om vi nu pratar om Aulonocaror, kanske jag kan skjuta in en fråga:
        Trivs sp. Maleri bra ihop med Golden? Har dem ihop idag i ett Rio300. Alla 2+2 Maleri lever och verkar må bra, men de ynglar inte. Vill de ha ännu lugnare sällskap än Golden eller vad?

        Kommentar

        • Ravenskog
          Användare
          • mars 2007
          • 311

          #5
          Tack för välkomnandet och svaren..
          Det blir till att hålla dom isär tror jag, får försöka övertyga sambon att jag måste klämma in ett akvarium till.
          Ska göra om garaget till akvarierum/odl.lokal, har fått utökningsförbud av akvarier inomhus.

          Mvh Tony/snarten

          Kommentar

          • Ravenskog
            Användare
            • mars 2007
            • 311

            #6
            Ursprungligen postat av mek
            Om vi nu pratar om Aulonocaror, kanske jag kan skjuta in en fråga:
            Trivs sp. Maleri bra ihop med Golden? Har dem ihop idag i ett Rio300. Alla 2+2 Maleri lever och verkar må bra, men de ynglar inte. Vill de ha ännu lugnare sällskap än Golden eller vad?
            Jag har A.Hansbaenshi ihop med Rödzebror och de ynglar, fast de inte är så stora än. Men jag har ingen direkt erf. av golden. Du får fråga nån av dom erfarna grabbarna..

            Kommentar

            Arbetssätt...