Förslag på tanganyikaciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    Förslag på tanganyikaciklider

    Hej

    Jag skall göra om mitt 205L och det skall även limmas dit en bakgrund och
    jag skulle jättegärna vilja ha förslag på tanganyikaciklider som funkar i ett välvt 205L med måtten 120x40x50.

    Förslag

    1 par Julidochromis transcriptus/regani/eller nån annan.
    1-2 par Lamprologus stappersi
    Lamprologus callipterus (vet inte om den blir för stor för mitt kar)

    Jag skulle jättegärna vilja ha förslag på en till art som påminner om jullarnas lek men skiljer sig i färg och form.

    tacksam för svar.
  • Mr.Gerhard
    Användare
    • februari 2004
    • 65

    #2
    Lamprologus callipterus skulle lägga beslag på alla snäckor i karet, det kvittar om det är andra fiskar i snäckan hanen plockar upp den och simmar iväg med dem till sitt revir. Man bör inte blande andra snäcklekare med Lamprologus callipterus i ett litet akvarium. Sedan blir hanen någonstans mellan 14-18 cm och tar mycket plats.
    Senast redigerad av Mr.Gerhard; 15 januari 2008, 22:53.
    720

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #3
      Ursprungligen postat av Mr.Gerhard
      Lamprologus callipterus skulle lägga beslag på alla snäckor i karet, det kvittar om det är andra fiskar i snäckan hanen plockar upp den och simmar iväg med dem till sitt revir. Man bör inte blande andra snäcklekare med Lamprologus callipterus i ett litet akvarium. Sedan blir hanen någonstans mellan 14-18 cm och tar mycket plats.
      Mjo men om det blir callipterus så blir det inga andra snäcklekare i det karet. Tanken tillslut är att göra om mitt 540L till tanganyika innan året är slut.
      Ja hanarna blir ca 15cm men de verkar vara riktigt intressanta fiskar när de snor snäckorna av varandra hela tiden..

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • oktober 2005
        • 1919

        #4
        Jag funderar på att skippa callipterus för den är verkligen inte lätt att få tag på. Men vet ni några snäcklekare som går ihop utan att döda varann.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          #5
          kör caudopunctatis och kungsweensis blir kanoncombo, caudo kanske inte helt snäcklekare men de leker iaf i dem....
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          Arbetssätt...