Nyassachromis Paparazzi Itungi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Begby
    Användare
    • januari 2008
    • 48

    Nyassachromis Paparazzi Itungi

    Hej

    Jag behöver lite hjälp här.
    Har varit och köpt mig en grupp 2+4 med Nyassachromis Paparazzi Itungi VF
    mycket fina.
    Kan det vara så att de har ett annat namn oxå?
    Hittar ingenting att läsa endast några få bilder av dessa

    skickar med en link så ni får se hur de ser ut.

    Vf=Viktoriafrälst
  • del piero
    Användare
    • april 2003
    • 3

    #2
    Grattis till fina fiskar!

    Jag sjunger gärna alla stämmor i hyllningskören till paparazzin; jag upplevde den som livlig, vacker, nyfiken å händelserik.
    Hade just 2+4 tillsammans med ett gäng Aulonocara Stuartgranti (?) chidunga rocks och en mindre skock Letrinops red cap.

    Aulonocarorna bestämde i akvariet ända tills paparazzina skulle leka...då krympte Aulunocarorna sina profiler, eftersom dom var underlägsna både i speed och tempo.

    Paparazzi-hannarna fungerade finfint i hop, fast det var tydligt att det var EN hanne som blev pappa till alla barnen.
    -När dom lekte - inbillade mig att dom gick i gång på artemia, som passade deras sätt att leta mat (?) - så grävde hannen en mindre krater/grop; i övrigt inga särskilda detaljer.
    Jag tyckte nog att dom var relativt lättlekta och ynglena växte sympatiskt snabbt.

    Kort sagt: En härlig fisk, som - vad jag vet - inte kallas något annat än Nyassachromis Paparazzi Itungi.
    vänliga hälsningar
    /christian o.

    Kommentar

    • Kjell Begby
      Användare
      • januari 2008
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av del piero
      Grattis till fina fiskar!

      Jag sjunger gärna alla stämmor i hyllningskören till paparazzin; jag upplevde den som livlig, vacker, nyfiken å händelserik.
      Hade just 2+4 tillsammans med ett gäng Aulonocara Stuartgranti (?) chidunga rocks och en mindre skock Letrinops red cap.

      Aulonocarorna bestämde i akvariet ända tills paparazzina skulle leka...då krympte Aulunocarorna sina profiler, eftersom dom var underlägsna både i speed och tempo.

      Paparazzi-hannarna fungerade finfint i hop, fast det var tydligt att det var EN hanne som blev pappa till alla barnen.
      -När dom lekte - inbillade mig att dom gick i gång på artemia, som passade deras sätt att leta mat (?) - så grävde hannen en mindre krater/grop; i övrigt inga särskilda detaljer.
      Jag tyckte nog att dom var relativt lättlekta och ynglena växte sympatiskt snabbt.

      Kort sagt: En härlig fisk, som - vad jag vet - inte kallas något annat än Nyassachromis Paparazzi Itungi.
      Tack för svar.
      Har haft den gruppen jag haft de sedan lördag och nu börjar färgerna komma.
      De är ju snygga .. riktigt snygga...Har ju sett bilder på nätet men det är annat och se de LIVE...fast de har en liten bit kvar tills de är helt utfärgade.


      Har du haft dina länge?
      Var fick du tag i dina?

      Skall ta mig en tur upp i damm i Sarpsborg som jag brukar fånga levandefoder som jag tänkte ge mina fiskar.Det är ju alltid lika roligt.
      Ja det är som du skriver att om fisk får levande foder så verkar det att trigga dom till lek.
      Hade Cyp.Leptosoma de lekte som galningar sedan jag matade med cyclops artemia .
      Vf=Viktoriafrälst

      Kommentar

      • del piero
        Användare
        • april 2003
        • 3

        #4
        Hej, Kjell!

        Köpte mitt gäng i den storslagna ciklidafären i metropolen Nol, norr om Gbg.
        -Har inte kvar dom, eftersom jag skaffade fler Lethrinops red cap i stället....
        Paparazzina - de pigga rackarna - la sig i varje lek mildhetens akvarie-apostlar (red cap:en) försökte sig på; och då kände jag att det akvariet inte var stort nog för dem båda.....

        -Slukade dom det hoppande fodret?


        hälsar
        christian o.
        vänligt
        vänliga hälsningar
        /christian o.

        Kommentar

        Arbetssätt...