Projekt 720l Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Projekt 720l Tanganyika

    Jaha nu när man äntligen fått tummen ur...

    Har varit riktigt duktig i veckan & äntligen kommit igång. Borrat karet, dragit fram vatten & avlopp. Denna dag var vikt till att gå ut och plocka sten, inreda & fylla kar....Men vad ser man när man tittar ut SNÖ:

    Får väll helt enkelt skylla mig själv som skjutit på det, men den där j***a snön kunde väll kommit i morgon istället!!
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    #2
    Då får man hoppas på många projekt bilder nu när du skaffat en riktig kamera!

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Ursprungligen postat av patriks155
      Då får man hoppas på många projekt bilder nu när du skaffat en riktig kamera!
      Jodå något ska man väll kunna få ihop, om det nu är någon som har intresse av att följa mitt lilla blygsamma projekt

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        #4
        Vad blir det för fisk?

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Ursprungligen postat av Krille J-son
          Jodå något ska man väll kunna få ihop, om det nu är någon som har intresse av att följa mitt lilla blygsamma projekt
          Det är klart, alltid skoj o titta hur folk gör =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Ursprungligen postat av Bright_Blue
            Vad blir det för fisk?
            Jag har 48 st moliro red på ca 5 cm som längtar efter ny burk, sedan råkade jag få med mig ett gäng med occelatus gold från gcg:s auktion.

            Det är vad jag kommer börja med, sen får vi se är ganska sugen på någon tang. ål också.

            Sedan får vi ta det som det kommer, får se lite vad man springer på.

            Kommentar

            • kjaer
              Användare
              • december 2007
              • 72

              #7
              Då får du väl köpa rötter och göra om det till ett SA kar istället
              Lycka till med projektet!
              Mvh.
              Johan

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Ursprungligen postat av kjaer
                Då får du väl köpa rötter och göra om det till ett SA kar istället
                Lycka till med projektet!
                En rot har jag redan lyckats peta i men SA blir det inte, det här har jag lovat troffarna.

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Ursprungligen postat av patriks155
                  Då får man hoppas på många projekt bilder nu när du skaffat en riktig kamera!
                  Här kommer några bilder ioförsej med den gamla kameran, men ändå alltid något.

                  Kommentar

                  • Cichlidaholic
                    Användare
                    • juni 2005
                    • 1103

                    #10
                    ser fint ut det där.
                    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                    Min Hemsida
                    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                    På min Zoon
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Jaha dags för lite uppdatering.

                      Idag tog jag mej i kragen och gick ut å hämtade min sten snö eller ej, stenen skulle in.
                      Stoppade i en rot extra det får vara så tills stenen kommer fram igen, det var inte så lätt att välja...allt var vitt, får va glad att jag fick tag i några överhuvudtaget.

                      Men men nu är vatten kopplat sten och sand är i, karet är i våg(hur är det tänkt att man ska justera dessa fötter på baksidan av bänken??)

                      jaja nu är det gjort iallafall, just nu belönar jag mej med en stor.
                      Men jag väntar nog med att fylla tills imorn bitti, man vet aldrig vad som kan hända..

                      När jag skulle putsa av rutorna såg jag några små repor på glaset ngn som vet om det går att polera bort små repor med något medel eller nått?

                      Här kommer lite bilder.

                      Kommentar

                      • Blueartic
                        Användare
                        • november 2007
                        • 91

                        #12
                        Snyggt!Spännande att följa
                        Mvh Stefan
                        720l Malawi
                        Min Zon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1732288

                        Kommentar

                        • Pettap
                          NCS Medlem
                          • januari 2005
                          • 1385

                          #13
                          Det ser bra ut. Är kopparrören för vattenbyten, beskriv gärna hur det fungerar och hur du har tänkt. Håller på att planerar för ett 720 som skall byggas in i en vägg mellan vrum och srum. och vill ha vatten in och ut genom golvet ner till källaren så slipper man dra slangar till och från badrummet.
                          //Peter
                          4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                          900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                          Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            Ursprungligen postat av Pettap
                            Det ser bra ut. Är kopparrören för vattenbyten, beskriv gärna hur det fungerar och hur du har tänkt. Håller på att planerar för ett 720 som skall byggas in i en vägg mellan vrum och srum. och vill ha vatten in och ut genom golvet ner till källaren så slipper man dra slangar till och från badrummet.
                            //Peter
                            ritade ihop en liten skiss

                            tanken är att jag ska stänga kranen till huvudvattnet och öppna avloppskranen, sedan öppnar jag kranen vid karet det håley har jag borrat ca 20 cm ner så jag byter ca 1/3 del när vattnet kommit ner i den nivån.

                            När jag ska fylla gör jag bara omvänt, stänger avloppskranen och öppnar färskvattenkranen.

                            Sidosticket jag gjort är till för att kunna koppla på en sugslang när jag vill rensa botten.

                            Det andra röret har jag satt som ytavrinning, det borde nog varit ett par storlekar större men det hick inte, det var väldigt bökigt att komma igenom golvet. Det står en betongvägg precis där jag ville ner med rören.
                            Men det är väll bättre än inget antar jag, förhoppningsvis ska man ju komma ihåg att man håller på och byter vatten...men ibland så

                            Blev nått fel med skissen, får försöka göra om den

                            Kommentar

                            • joe
                              Användare
                              • juni 2006
                              • 1451

                              #15
                              Snyggt verkar det - blir spännande att se lite mer...Även om jag själv inte är för snabb med bilder så vill jag gärna se mer från detta - inte minst lite bakom bakgrunden på den lösningen. Mina bilder kommer också i en annan tråd...projekt 310. Lycka till!!
                              MVH - joe

                              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...