Ocellatus yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    Ocellatus yngel

    Såg nu att det kryllade med små krabater i ett av skalen hur tar jag reda på dessa? bara plocka upp dem till ett yngelkar? med snäckan då eller? I karet går runt 200st hungriga malawiciklid yngel men ocellatusen verkar vakta duktigt.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #2
    Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
    Såg nu att det kryllade med små krabater i ett av skalen hur tar jag reda på dessa? bara plocka upp dem till ett yngelkar? med snäckan då eller? I karet går runt 200st hungriga malawiciklid yngel men ocellatusen verkar vakta duktigt.

    se till att de flesta ynglen är i snäckan, och jaga in honan där oxå och plocka upp hela paketet och lägg i eget yngelkar då brukar de flesta yngel överleva, se till att det inte är för stor vattenskillnad mellan karen
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • juni 2005
      • 1103

      #3
      Jag hade inga problem att ta upp snäckan honan for in direkt men henne släppte jag tillbaka sen kanske dumt? De ligger i en flyttank i karet med sin snäcka i o ja satte först en nylonstrumpa runt så de andra fiskarna ej kan suga ut dem. vad ska jag mata med smulade flingor? de är hemskt små men frisimmande.
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
        Jag hade inga problem att ta upp snäckan honan for in direkt men henne släppte jag tillbaka sen kanske dumt? De ligger i en flyttank i karet med sin snäcka i o ja satte först en nylonstrumpa runt så de andra fiskarna ej kan suga ut dem. vad ska jag mata med smulade flingor? de är hemskt små men frisimmande.
        har aldrig provt med nylonstrumpa i flyttank så det vågar jag inte svara på, men se till att vattnet är friskt och syresatt, att honan inte följde med spelar ju ingen roll om det inte finns andra firrar i, nykläckt artemia är överlägset, men annars så smått som möjligt, köp ett pulver foder om du inte har möjlighet att köra med artemia
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Cichlidaholic
          Användare
          • juni 2005
          • 1103

          #5
          Jo jag har kört med det förr släpper igenom vattnet bra o de andra fiskarna hålls borta från springorna där de annars brukar suga ut ynglen.. Hur fort växer dessa?
          4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

          Min Hemsida
          Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

          På min Zoon
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #6
            beror på fodret och vattnet, men på några månader brukar du kunna få upp dem till 2-3 cm
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Cichlidaholic
              Användare
              • juni 2005
              • 1103

              #7
              Har dessa små yngel gående i ett 80L nu , men nu har jag märkt att ocellatus honan i 240karet håller till i snäckan igen hon lämnar den inte så jag tror det är yngel på gång igen.. vad händer om jag tar upp snäckan när jag ser ynglen och placerar denna i 80l med honankommer hon äta upp de yngel jag har där på 1cm eller kommer hon ha fullt upp med sina yngel o hur länge vaktar hn dem innan de ses som mat istället? Kanske bara ska flytta ynglen annars :/
              4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

              Min Hemsida
              Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

              På min Zoon
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

              Kommentar

              Arbetssätt...