Har någpn av er gjort detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • november 2006
    • 1493

    Har någpn av er gjort detta?

    Jag är sugen att beställa fisk ifrån Nols eller ciklidhuset i Lerum, problemet är att jag bor i Stockholm men man kan väl skicka med buss tror jag? Har någon av er provat detta och hur gick det för er. Vad får man räkna med att frakten kostar? Annars undrar jag om det är någon som skall bila upp till Stockholm snart så kan ni få en slant för besväret? Vilken har finaste fisken Nols eller ciklidhuset? Nols har ju mer så det blir nog därifrån. Är sugen på en grupp Psedotropheus Ornatus som dom har på Nols. Vet ni om dom är lika färgstarka som på bilder ifrån naturen eller om de är bleka i akvarium. Det finns ju sorter som ser hur fina ut som hellst på bild men i akvarium så kan det vara en annan sak.....


    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353
  • shreek
    Användare
    • december 2006
    • 367

    #2
    nols

    Jag fick fisk hem skickad från Nols med bussgods
    dem va i nyköping på eftermiddagen samma dag
    o fiskarna mådde toppen .
    tror frakten låg på 200 spänn ca
    Provar på saltbalja för tillfället

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #3
      Ursprungligen postat av Mattias777
      Jag är sugen att beställa fisk ifrån Nols eller ciklidhuset i Lerum, problemet är att jag bor i Stockholm men man kan väl skicka med buss tror jag? Har någon av er provat detta och hur gick det för er. Vad får man räkna med att frakten kostar? Annars undrar jag om det är någon som skall bila upp till Stockholm snart så kan ni få en slant för besväret? Vilken har finaste fisken Nols eller ciklidhuset? Nols har ju mer så det blir nog därifrån. Är sugen på en grupp Psedotropheus Ornatus som dom har på Nols. Vet ni om dom är lika färgstarka som på bilder ifrån naturen eller om de är bleka i akvarium. Det finns ju sorter som ser hur fina ut som hellst på bild men i akvarium så kan det vara en annan sak.....
      Ja ni har det inte lätt där uppe i norrland, så lite riktiga ciklidaffärer.
      Ni får väl gå ihop och hyra en buss, eller också får väl Kent och Göran samma sak som Kjell Fohrman gjorde på det glada 80talet.
      Åka runt med en fiskbil och kränga ciklider över hela Norrland.
      För allt ovanför Göteborg är väl norrland.Janne

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        Ursprungligen postat av Mattias777
        Jag är sugen att beställa fisk ifrån Nols eller ciklidhuset i Lerum, problemet är att jag bor i Stockholm men man kan väl skicka med buss tror jag? Har någon av er provat detta och hur gick det för er. Vad får man räkna med att frakten kostar? Annars undrar jag om det är någon som skall bila upp till Stockholm snart så kan ni få en slant för besväret? Vilken har finaste fisken Nols eller ciklidhuset? Nols har ju mer så det blir nog därifrån. Är sugen på en grupp Psedotropheus Ornatus som dom har på Nols. Vet ni om dom är lika färgstarka som på bilder ifrån naturen eller om de är bleka i akvarium. Det finns ju sorter som ser hur fina ut som hellst på bild men i akvarium så kan det vara en annan sak.....
        är ornatusen vf? dom kan vara riktigt snygga men i grupp så vet jag inte hur dom är..jag menar att risken finns, iaf i en liten grupp, att bara nån enstaka färgar, men honorna är ochså fina på ett lite mer subtilt vis., har beställt via flygfrakt från åleds många ggr och det var aldrig nått problem, och det bör väl gå bra med buss ochså bara det inte blir för kallt som det finns risk för nu i dec/jan, själva frakten bör väl inte kosta mer än några hundra
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • kjaer
          Användare
          • december 2007
          • 72

          #5
          Tror ni dom kan skicka ändå till det riktiga Norrland? Bor i Härjedalen och har 15 mil till en affär som har ett någorlunda utval... Men oavsett vad går det väl inte att skicka på vintern... Eller?
          Mvh.
          Johan

          Kommentar

          • Mattias777
            Användare
            • november 2006
            • 1493

            #6
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja ni har det inte lätt där uppe i norrland, så lite riktiga ciklidaffärer.
            Ni får väl gå ihop och hyra en buss, eller också får väl Kent och Göran samma sak som Kjell Fohrman gjorde på det glada 80talet.
            Åka runt med en fiskbil och kränga ciklider över hela Norrland.
            För allt ovanför Göteborg är väl norrland.Janne
            Ja här uppe ser man isbjörn o renar hela tiden


            http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #7
              Ursprungligen postat av specmats
              är ornatusen vf? dom kan vara riktigt snygga men i grupp så vet jag inte hur dom är..jag menar att risken finns, iaf i en liten grupp, att bara nån enstaka färgar, men honorna är ochså fina på ett lite mer subtilt vis., har beställt via flygfrakt från åleds många ggr och det var aldrig nått problem, och det bör väl gå bra med buss ochså bara det inte blir för kallt som det finns risk för nu i dec/jan, själva frakten bör väl inte kosta mer än några hundra
              Nej de är dom inte men nån på forumet borde ha haft den. Skall sälja mina interuptus men vill endå ha gult o blått i burken. Ser dom ut som på bilderna så tar jag dom direkt Vill Också köpa några fire fish undrar om det är varianten Red Dragon som dom säljer såg ut så på bilderna, vill ha sådana
              Vad fick du betala för flyg frakt?
              Senast redigerad av Mattias777; 27 december 2007, 15:26.


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                #8
                Ursprungligen postat av Mattias777
                Nej de är dom inte men nån på forumet borde ha haft den. Skall sälja mina interuptus men vill endå ha gult o blått i burken. Ser dom ut som på bilderna så tar jag dom direkt Vill Också köpa några fire fish undrar om det är varianten Red Dragon som dom säljer såg ut så på bilderna, vill ha sådana
                Vad fick du betala för flyg frakt?
                det var ett bra tag sen (drygt 10 år!) men då kostade en låda (storlek som en ölback) runt 1000-lappen
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • Oden70
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 869

                  #9
                  Inga problem..

                  Ursprungligen postat av Mattias777
                  Jag är sugen att beställa fisk ifrån Nols eller ciklidhuset i Lerum, problemet är att jag bor i Stockholm men man kan väl skicka med buss tror jag? Har någon av er provat detta och hur gick det för er. Vad får man räkna med att frakten kostar? Annars undrar jag om det är någon som skall bila upp till Stockholm snart så kan ni få en slant för besväret? Vilken har finaste fisken Nols eller ciklidhuset? Nols har ju mer så det blir nog därifrån. Är sugen på en grupp Psedotropheus Ornatus som dom har på Nols. Vet ni om dom är lika färgstarka som på bilder ifrån naturen eller om de är bleka i akvarium. Det finns ju sorter som ser hur fina ut som hellst på bild men i akvarium så kan det vara en annan sak.....
                  har inte tagit fisk från kent i Nol med bussgods men vet att det e ok att skika så.. -Men!!!! Inte nu, e för kallt ute..
                  -När det gäller Nols firrar och att frakta dom e det super.
                  hade en som hämtade fisk till mig där på lördag förmidag och sedan stog dom i påsarna tills kl: 18 på söndagen inann jag fick dom och Kent lovade att detta var helt ok vilket det också var..

                  Jag ringde bara och pratade med Kent på Nol så han matade inte mina firrar och pakade dom med syrgas (tror han gör det alltid)

                  Ang frakt kostnaden så kan Kent svara på det till dig då han skickar firrar hela tiden, vet även att han brukar åka kors och tvärs och lämna fisk, så har du tur har han en tripp åt ditt håll på g.
                  Om du vill kolla frakten själva går du in på bussgods hemsida som e www.bussgods.se sen kam du leta upp frakten där....

                  Lycka till med att få hem firrarna, men bussgods e lite kallt just nu.....
                  Senast redigerad av Oden70; 27 december 2007, 17:06. Anledning: missat en sak
                  Petrochromis is da shit8)8)

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #10
                    Ursprungligen postat av kjaer
                    Tror ni dom kan skicka ändå till det riktiga Norrland? Bor i Härjedalen och har 15 mil till en affär som har ett någorlunda utval... Men oavsett vad går det väl inte att skicka på vintern... Eller?
                    Jag föreslår att du tar kontakt med någon av dom och frågar. Då får du konkret svar på direkten...

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #11
                      Ornatus finns i sthlm, beställ fisk som inte finns här det är mitt tips =)
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • Håknil
                        Användare
                        • december 2005
                        • 484

                        #12
                        Ursprungligen postat av kjaer
                        Tror ni dom kan skicka ändå till det riktiga Norrland? Bor i Härjedalen och har 15 mil till en affär som har ett någorlunda utval... Men oavsett vad går det väl inte att skicka på vintern... Eller?
                        Hej

                        Jag fick fisk till Umeå från Sthlm.Visserligen sommartid.
                        Packas i frigolitlåda, med lämplig isolering så går det nog.

                        Annars kan man "gulla" med busschaffissen och be om att ta
                        paketet i kupén.Det är så man gör med bl.a. känslig medicin
                        och blodlådor.Kanske det kostar en hundring extra,men det
                        kanske det är värt.Sen beror det ju på om försäljaren går
                        med på det extra besväret.

                        Visst går det väl mycket med bussar till Sveg?Där får du väl
                        hämta själv?

                        Lycka till

                        Håkan

                        Kommentar

                        • Mattias777
                          Användare
                          • november 2006
                          • 1493

                          #13
                          Ursprungligen postat av deelay
                          Ornatus finns i sthlm, beställ fisk som inte finns här det är mitt tips =)
                          Ok men jag ville framförallt köpa snygga fire fish. De leasing har nu är väl sådär tycker jag. Var finns Ornatusen i Stockholm. Sen verkar det vara mkt billigare att köpa fisk därnere än här så då får man ju igen hela frakten om man köper flera...
                          Jag vill ju ha sådana Firefish som du har vet du väl! Den med vitt insprängt i det röda


                          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                          Kommentar

                          • specmats
                            Användare
                            • december 2004
                            • 3060

                            #14
                            Ursprungligen postat av Mattias777
                            Ok men jag ville framförallt köpa snygga fire fish. De leasing har nu är väl sådär tycker jag. Var finns Ornatusen i Stockholm. Sen verkar det vara mkt billigare att köpa fisk därnere än här så då får man ju igen hela frakten om man köper flera...
                            Jag vill ju ha sådana Firefish som du har vet du väl! Den med vitt insprängt i det röda
                            -Har du kollat upp aquarium malawi i örebro? dom brukar ha Ornatus
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

                            Akvarie-setup (Salt)

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • september 2002
                              • 5394

                              #15
                              Ursprungligen postat av Mattias777
                              Jag vill ju ha sådana Firefish som du har vet du väl! Den med vitt insprängt i det röda
                              Sånna har dom inte i Nol, han har samma som du sett i butikerna i sthlm. Mina kommer från en annan odlare än vad dom tagit sina ifrån.
                              Priset är ju det som lockar i södra Sverige plus att dom har en hel del fina firrar med för den delen.
                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...