tropheus Lufubi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patric
    Användare
    • juli 2007
    • 189

    tropheus Lufubi

    tjena gott folk,

    var nere i NOL idag och köpte 10 st F1 av denna sort, hörde också att pappan varit med i ciklidbladet för nåra nummer sen? om jag inte hörde fel,

    vore kul att se pappan till mina knattar så om nån vet att dom har sålt lufubi från sina VF,samt varit med i ciklidbladet och sålt till NOL så vore det väldigt kul med en bild


    mvh patrik
    Senast redigerad av Patric; 21 december 2007, 20:10.
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Tja, snygga firrar men det skulle nog inte skada om du hade 10 till. De jag har sett har varit i varierande kvalitét men dina lär bli fina om de brås på fadern.

    Bilden:

    Kommentar

    • Patric
      Användare
      • juli 2007
      • 189

      #3
      har inte plats för tio till ändå tyvärr,

      har 50+ troffar i mitt 720 med dom idag inräknade

      dom idag var tillräckligt stora för honom att se vad det var , så jag antar att jag fick en 5+5 fördelning

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Glad vore JAG om jagfick pojkar av Omslagspojkens kaliber här uppe ifråga!!
        Om inte, så hade jag ficksat till ett kar så åtminstone en gruupp på 20,25 st hade fått stila för rmig.....
        Halvt sarkastisk är jag,Patric,mne jag tro rinte på Troffe-combos på 5+5. Hellre 1+9 men då kan man lika gärna betala föt 10+10 och komma Billigare undan..samt....
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ursprungligen postat av Patric
          har inte plats för tio till ändå tyvärr,

          har 50+ troffar i mitt 720 med dom idag inräknade

          dom idag var tillräckligt stora för honom att se vad det var , så jag antar att jag fick en 5+5 fördelning
          Om du har 10st Lufubu...vad är det för art som du har på 40+ i 720L?

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #6
            Ursprungligen postat av ozric
            Glad vore JAG om jagfick pojkar av Omslagspojkens kaliber här uppe ifråga!!
            Om inte, så hade jag ficksat till ett kar så åtminstone en gruupp på 20,25 st hade fått stila för rmig.....
            Halvt sarkastisk är jag,Patric,mne jag tro rinte på Troffe-combos på 5+5. Hellre 1+9 men då kan man lika gärna betala föt 10+10 och komma Billigare undan..samt....
            Vad har hänt ozric, dåliga batterier i tangentbordet eller.Jannne

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • mars 2004
              • 3187

              #7
              För STARKA batterier...
              Ber om ursäkt .
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              • Patric
                Användare
                • juli 2007
                • 189

                #8
                jag är inte hundra på att det är 5+5 men kan tänka mig att han tog nåt i den stilen,(det lär jag se ganska snart ,när dom börjar leka, ligger på 4-6 cm)

                jag har 20 ikola,21 maswa,samt 10 lufubu nudå, o ett par ancistrus, samt två L-177 vf malar,men malarna räknas ju inte in direkt i troffe gröten,

                jag är inte helt hundra på att det ens fanns tio till av dom, det var lite fler sorter i samma kar

                Kommentar

                • Kristian Hennig
                  Användare
                  • augusti 2006
                  • 76

                  #9
                  Lufubuene dine kommer fra Mikael Öster's kanongruppe..
                  Her er vinnerbildet hans;


                  Her er det noen bilder av mine gamle lufubuer fra mikael som jeg var så dum og selge
                  vf;

                  f1;






                  Sånn er de nå;
                  Presentasjon av et 375 liters akvarium med fisk og planter
                  tropheus.org

                  Kommentar

                  • Patric
                    Användare
                    • juli 2007
                    • 189

                    #10
                    tack för alla svar,dom har iallafall alla möjligheter att bli bra om man ser till pappans utseende ska bli kul att se hur dom blir när dom blir lite större


                    mvh patric

                    Kommentar

                    Arbetssätt...