Metraclima zebra yellow chin R/T

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av classe
    jaa stämmer den så klart.. bra tack hjälper den.. är den min fisk klart den har den själv jaa alla fem stycker där.. två hanar och tre honor.. är den större uppe 15cm??? och jag vilja så vill veta om den framtid o skall skaffa odling..är den lätt odling????? jag tycker den är mkt fin fiskar jag har den bild av dig nyss... tack mkt ...
    Nej jag tror inte den kommer upp i 15 cm, om man matar normalt.
    Kent i Nol har haft några vuxna i några år, och dom har inte blivit så stora, kanske 10 till 12cm.
    Ja om den är lättlekt, det tror jag inte, för att det är sällan man ser yngel i affärer, sen om det är ett tecken på att den svårlekt, eller det kan också vara så att affärerna drar sig för att köpa in yngel av dom.Janne

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Nej jag tror inte den kommer upp i 15 cm, om man matar normalt.
      Kent i Nol har haft några vuxna i några år, och dom har inte blivit så stora, kanske 10 till 12cm.
      Ja om den är lättlekt, det tror jag inte, för att det är sällan man ser yngel i affärer, sen om det är ett tecken på att den svårlekt, eller det kan också vara så att affärerna drar sig för att köpa in yngel av dom.Janne
      bra veta det så klart alla så spännade att den skall svårt leker där så hur ser den blir perdion hos mig där om den få bra fisk? men jag såg inte nån affäre den har den själv som min fiskar den.. så den är svårt hittar aff'äre.. eller har den nån ciklidhuset i lerum?? så jag har aldrig haft där själv.. så om den finns där samma metria.yellow chin R/T.. så svårt hittar nu där affäre tror jag..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #18
        Ursprungligen postat av malawijanne
        Classe vad tror du om denna bilden.Janne



        http://cichlidlovers.com/P_fainz_Lundo.htm
        jag fråga dig den är där finns i metria.fainzilberi på bild den är den samma? men inte fullt som min fisk men den du som ge mig är den samma min den jaa.. jag är intresserad den så klart den är rolig fisk se på den så håller att den skall få flera o flera om kanske men den är inte mogen nu än.. och ser mkt fin på den fiskar där heller.. o ser aldrig leker den än... men hoppas framtid när den är större..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #19
          kolla den bild den är min fisk den nu..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          Arbetssätt...