Metraclima zebra yellow chin R/T

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    Metraclima zebra yellow chin R/T

    jag har köpt den förra vecka fem stycker 2 hanar och 3 honor.. så nån andra där har nån samma där.. så jag vill testa den med min karet i 375 liter med golden, marygold och pindani där..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    nån som har där dåå?? jag har den själv fem stycker om nån vet om den fisk hur ser ut.. så kul där specialt fisk har jag den nu.. om nån har samma där hemma sin akvariet????
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Du har inte nåt fångstplatsnamn på den?
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        Ursprungligen postat av classe
        nån som har där dåå?? jag har den själv fem stycker om nån vet om den fisk hur ser ut.. så kul där specialt fisk har jag den nu.. om nån har samma där hemma sin akvariet????
        Jag tror att dom kommer från Laifdemason i Florida, ciklidleken brukar ta in dom då och då.
        Titta på bannern i högra hörnet från ciklidleken, så är det en bild på en M-ct zebra.
        Det är en sådan fast det är M-cat.Janne
        Senast redigerad av malawijanne; 20 december 2007, 18:07.

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av ozric
          Du har inte nåt fångstplatsnamn på den?
          Med 90% säkerhet fångas den vid lundo.Janne

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Jag tror att dom kommer från Laifdemason i Florida, ciklidleken brukar ta in dom då och då.
            Titta på bannern i högra hörnet från ciklidleken, så är det en bild på en M-ct zebra.
            Det är en sådan fast det är M-cat.Janne
            hejj nejj den är heter metria. yellow chin R/T lundo där.. jag köpta den fem stycker i borås zooliska där förra veckor .. den är fin fisk så klart den har färg prickig.. den har inte så många där har den själv ser jag den.. o den är skoj ha den fisk så klart att okänd namn där..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #7
              Ursprungligen postat av malawijanne
              Jag tror att dom kommer från Laifdemason i Florida, ciklidleken brukar ta in dom då och då.
              Titta på bannern i högra hörnet från ciklidleken, så är det en bild på en M-ct zebra.
              Det är en sådan fast det är M-cat.Janne
              hejj den är inte samma som min fiskar som du har bild där såg jag den.. den du har metria.zebra ob där.. jag har annan den själv..
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #8
                Ursprungligen postat av classe
                hejj nejj den är heter metria. yellow chin R/T lundo där.. jag köpta den fem stycker i borås zooliska där förra veckor .. den är fin fisk så klart den har färg prickig.. den har inte så många där har den själv ser jag den.. o den är skoj ha den fisk så klart att okänd namn där..
                Laif odlar just sånna, eller gjorde, han kanske inte gör det längre.

                Metriaclima fainzilberi RedTop yellowchin Lundo kallades dom då.
                Väldigt snygga tycker jag, jag hade sånna för flera år sedan.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • classe
                  NCS Medlem
                  • april 2007
                  • 1147

                  #9
                  Ursprungligen postat av deelay
                  Laif odlar just sånna, eller gjorde, han kanske inte gör det längre.

                  Metriaclima fainzilberi RedTop yellowchin Lundo kallades dom då.
                  Väldigt snygga tycker jag, jag hade sånna för flera år sedan.
                  är den metria. fainzileri RödTop den som kallas den medlem för familj till min yellow chin R/T lundo???? skall den blir upp 14-15cm??? eller hur dååå?? och jag har den små nu där själv den är prickig färg fisk.. jag läste den böcker i back to nature guide om den och den sidor på fisk bild den är inte samma nr 44 och nr 156 för medlem för metria.sp "zebra chilumba" där stod på handelsnamn där finns yellow chin.. ser den metria fainzilberi där finns inte där på sidor nr 149 och bild 150.. jag har den beige.gul med prickig svart den är vacker fisk så den klart... jag har spara papper i borås zooliska kvitto där.. så står den namn fiskar där med när jag vill ha papper med fisknamn så handsnamn där... så den är fin fisk mkt där..
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • november 2005
                    • 3217

                    #10
                    Ursprungligen postat av deelay
                    Laif odlar just sånna, eller gjorde, han kanske inte gör det längre.

                    Metriaclima fainzilberi RedTop yellowchin Lundo kallades dom då.
                    Väldigt snygga tycker jag, jag hade sånna för flera år sedan.
                    Jojag hade den också för några år sen, det kom in några som hade väldigt mycket rött i ryggfenan, den som ciklidleken har på bild är också grymt snygg.
                    Men som det tyvärr är med dom flesta M-cat och ob fiskar så måste man dra upp dom i bra storlek så att dom börjar färga, för att man ska kunna få sålt dom.
                    Så jag tror sådana fiskar kommer att bli mer och ,mer sällsynta tyvärr.Janne

                    Kommentar

                    • classe
                      NCS Medlem
                      • april 2007
                      • 1147

                      #11
                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      Jojag hade den också för några år sen, det kom in några som hade väldigt mycket rött i ryggfenan, den som ciklidleken har på bild är också grymt snygg.
                      Men som det tyvärr är med dom flesta M-cat och ob fiskar så måste man dra upp dom i bra storlek så att dom börjar färga, för att man ska kunna få sålt dom.
                      Så jag tror sådana fiskar kommer att bli mer och ,mer sällsynta tyvärr.Janne
                      jaa så skall framtid jag skall ordnar att skall ge visa er bild den fiskar där.. så ni får kolla där..
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        #12
                        Ursprungligen postat av classe
                        jaa så skall framtid jag skall ordnar att skall ge visa er bild den fiskar där.. så ni får kolla där..
                        Classe vad tror du om denna bilden.Janne



                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #13
                          Ursprungligen postat av malawijanne
                          Classe vad tror du om denna bilden.Janne



                          http://cichlidlovers.com/P_fainz_Lundo.htm
                          jaa stämmer den så klart.. bra tack hjälper den.. är den min fisk klart den har den själv jaa alla fem stycker där.. två hanar och tre honor.. är den större uppe 15cm??? och jag vilja så vill veta om den framtid o skall skaffa odling..är den lätt odling????? jag tycker den är mkt fin fiskar jag har den bild av dig nyss... tack mkt ...
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • classe
                            NCS Medlem
                            • april 2007
                            • 1147

                            #14
                            Ursprungligen postat av deelay
                            Laif odlar just sånna, eller gjorde, han kanske inte gör det längre.

                            Metriaclima fainzilberi RedTop yellowchin Lundo kallades dom då.
                            Väldigt snygga tycker jag, jag hade sånna för flera år sedan.
                            jaa den är bild av malawijanne den har min fisk där jaaa... kolla där nu dåå...
                            375 LITER Malawi arter..
                            74 Liter Malawi yngel...

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #15
                              jaa den klart.,. är den svårt hittar i affäre ???? var finns där dååå???? jag såg kolla nols ciklidhobby har där inte det... o nån annan har inte den.. i borås zooliska där har den så jag köpt alla fem där så den har bara en hane där kvar men den är mkt stark vita färg mest där en kvar där.. jag har där fem.. jag vill veta om nån finns där affäre annan som har lika dom min fiskar där i bild den..????? jag vill gärna köp tre en hane o två honor till den.. men var finns där andra affäre?? jag hoppas där skall leker där så jag ta spara yngel där först min odling..
                              Senast redigerad av classe; 20 december 2007, 19:31.
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...