altolamprologus eller en vän?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrickeriksson
    Användare
    • oktober 2007
    • 355

    #16
    Ursprungligen postat av lofeman
    Hej!

    ville bara tacka för dom svar jag fått på mina frågor!

    det suger riktigt i tarmen efter "sumbu shell" så jag ska försöka få hem ett par till jönköping!

    som följd fråga, det borde väl gå att köra ett par av ovan nämda med ett par små jullar, kanske transcriptus, i hundra liter? inredde karet igår med två härliga rösen i var sida baljan.

    /Arvid
    Det blir en bra kombination. Jag har jullar med compressiceps, visserligen inte sumbu shell, men det är kul att se hur dom lurar ovanför jullarnas stenrös och kollar in ynglen som simmar ibland stenarna. Jullarna är bra föräldrar och jag har aldrig sett att compressicepsen lyckas fånga några yngel. När compressicepsen blir hotat så ställer dom sig nästan lodrätt med uppspända fenor alldeles blickstilla, och ofta vet jullarna inte vad dom ska göra och bara simmar iväg.
    Patrick Eriksson

    Kommentar

    • robjo
      Användare
      • maj 2005
      • 330

      #17
      Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Tack Patrik,

      Jag köpte 4 stycken såna i torsdags, men har inte lyckats hitta en bra bild, men nu slipper jag leta.
      http://picasaweb.google.se/sipedon/

      Kommentar

      • lofeman
        Användare
        • november 2007
        • 54

        #18
        Ursprungligen postat av patrickeriksson
        Det blir en bra kombination. Jag har jullar med compressiceps, visserligen inte sumbu shell, men det är kul att se hur dom lurar ovanför jullarnas stenrös och kollar in ynglen som simmar ibland stenarna. Jullarna är bra föräldrar och jag har aldrig sett att compressicepsen lyckas fånga några yngel. När compressicepsen blir hotat så ställer dom sig nästan lodrätt med uppspända fenor alldeles blickstilla, och ofta vet jullarna inte vad dom ska göra och bara simmar iväg.
        låter kanon! nu är jag övertygad.

        /Arvid

        Kommentar

        Arbetssätt...