Nått som passar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    #16
    Ursprungligen postat av AORFISH
    Får du någon ordning på dina val av firrar? Vore kul att se lite bilder på din "tank" när du fått i din nya blandning.. Hade själv lithobates "red top" ihop med C.Azureus för ett tag sedan. Då hade jag dem i ett 375 liters och det slutade faktiskt med att min lithobates hane fick sätta livet till. Kan dock bero på att karet var lite för litet. Har nu ett 720 istället.Där går mina lithobates honor kvar fast jag är inte så sugen på att köpa en ny red top hane,utan vill istället byta till den "vanliga" lithobates sorten istället för den är absolut snyggast! Har dock kvar min grupp med Copadichromis Azureus. Riktigt trevlig fisk..Förutom dem så har jag Auloncara baenschi + lite olika mbunas vilket faktiskt funkar riktigt bra ihop..
    Det ligger fortfarande i planeringsstadiet men ett gäng Stuartgranti Maleri kommer att tillkomma senare..ska nämligen tömma burken, ta bort filterfacket, byta bakgrundsfärg och även sand.
    Ska till Sthlm en sväng efter Jul med och kanske inköpa en och annan fisk med sen kommer det nog börja bli klart.

    min Azureus hane ger verkligen inga hotvibbar mot någon av mina Lihobates hanar fast tror de mest har att göra med att den största ligger på ca16+
    Senast redigerad av palleh; 13 december 2007, 19:17.
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Ursprungligen postat av palleh
      Det ligger fortfarande i planeringsstadiet men ett gäng Stuartgranti Maleri kommer att tillkomma senare..ska nämligen tömma burken, ta bort filterfacket, byta bakgrundsfärg och även sand.
      Ska till Sthlm en sväng efter Jul med och kanske inköpa en och annan fisk med sen kommer det nog börja bli klart.

      min Azureus hane ger verkligen inga hotvibbar mot någon av mina Lihobates hanar fast tror de mest har att göra med att den största ligger på ca16+
      Härligt! Finns ju inget bättre än att planera fisk och att bygga om i akvariet.. Stockholm har ju en hel del att välja på också,så du lär nog inte komma hem utan fisk.. Angående skillnaden på "Red top" och den "Vanliga" så är den vanliga den som kommer ifrån Zimbawe Rock.Red top kommer jag inte ihåg fångstplatsen på..Fast jag kan ju beskriva fisken..Eller iallafall försöka..Den är lite mörkare blå i färgen.Går nästan lite åt lila..Har inte samma gula bläs på huvudet och ryggfena.. Mer en smal rand som är lite mer orange.Saknar helt helt gult på under kroppen (fenorna) Honorna är lite mörkare i färgen också..Lite mer åt guldbrunt..Får kolla upp fångstplats.Dom har föresten de olika varianterna i Nol..På deras hemsida..Där finns bild och allt..Kolla upp det! Lycka till med tanken! Ja,just det..Köpte mina Azureus och "red top" samtidigt..Mina azureus var lite större och tog revir före Red topen..Så jag antar att det blev för mycket för den helt enkelt i det lilla karet..

      Kommentar

      • palleh
        Användare
        • december 2006
        • 704

        #18
        Ursprungligen postat av AORFISH
        Härligt! Finns ju inget bättre än att planera fisk och att bygga om i akvariet.. Stockholm har ju en hel del att välja på också,så du lär nog inte komma hem utan fisk.. Angående skillnaden på "Red top" och den "Vanliga" så är den vanliga den som kommer ifrån Zimbawe Rock.Red top kommer jag inte ihåg fångstplatsen på..Fast jag kan ju beskriva fisken..Eller iallafall försöka..Den är lite mörkare blå i färgen.Går nästan lite åt lila..Har inte samma gula bläs på huvudet och ryggfena.. Mer en smal rand som är lite mer orange.Saknar helt helt gult på under kroppen (fenorna) Honorna är lite mörkare i färgen också..Lite mer åt guldbrunt..Får kolla upp fångstplats.Dom har föresten de olika varianterna i Nol..På deras hemsida..Där finns bild och allt..Kolla upp det! Lycka till med tanken! Ja,just det..Köpte mina Azureus och "red top" samtidigt..Mina azureus var lite större och tog revir före Red topen..Så jag antar att det blev för mycket för den helt enkelt i det lilla karet..
        Beror på måste hitta bra grupper av fisken ja vill ha med=)
        fast det är alltid kul att handla fisk frutom att de kostar endel när man ska ha ett gäng=)
        http://picasaweb.google.com/palleph

        Nya bilder laddas upp hela tiden


        Mvh Patrik

        Kampfisk!

        Kommentar

        • Gäst

          #19
          Ursprungligen postat av palleh
          Beror på måste hitta bra grupper av fisken ja vill ha med=)
          fast det är alltid kul att handla fisk frutom att de kostar endel när man ska ha ett gäng=)
          Ja precis! Visst är det så...Man vill ju också att alla ska överleva när man bet. så mycket..Fast det är ju alltid lite lotto...

          Kommentar

          • palleh
            Användare
            • december 2006
            • 704

            #20
            Här kommer en updatering för hur långt jag kommit med karet än. Blir sthlm nästa vecka å mer fisk=) (å mer sten)
            http://picasaweb.google.com/palleph

            Nya bilder laddas upp hela tiden


            Mvh Patrik

            Kampfisk!

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #21
              Rent spontan kan jag se Copadichromis azureus framför mig i den burken. Coolt ljus.

              Sen när det inte är någon sten i så tänker jag på Lethrinops med =)
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • palleh
                Användare
                • december 2006
                • 704

                #22
                Ursprungligen postat av deelay
                Rent spontan kan jag se Copadichromis azureus framför mig i den burken. Coolt ljus.

                Sen när det inte är någon sten i så tänker jag på Lethrinops med =)
                det kommer simma Azureus i burken med sen sa Lethrinopsen har ja spolat kommer kora med en grupp P.Teainolatus istallet
                http://picasaweb.google.com/palleph

                Nya bilder laddas upp hela tiden


                Mvh Patrik

                Kampfisk!

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #23
                  Ursprungligen postat av palleh
                  det kommer simma Azureus i burken med sen sa Lethrinopsen har ja spolat kommer kora med en grupp P.Teainolatus istallet
                  Varför har du spolat Lethrinops?

                  Kommentar

                  • palleh
                    Användare
                    • december 2006
                    • 704

                    #24
                    Ursprungligen postat av Malawe;71554tatala4
                    Varför har du spolat Lethrinops?
                    Kanns ganska fullt med 7 Lithobates,11 Phenochilus,9 St Maleri och Vill garna ha lite mer farg darfor blir det Taeinolatusen men du far garna forsoka overtala mej enda=)
                    http://picasaweb.google.com/palleph

                    Nya bilder laddas upp hela tiden


                    Mvh Patrik

                    Kampfisk!

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #25
                      Ursprungligen postat av palleh
                      Kanns ganska fullt med 7 Lithobates,11 Phenochilus,9 St Maleri och Vill garna ha lite mer farg darfor blir det Taeinolatusen men du far garna forsoka overtala mej enda=)
                      Jag kan ju säga att dom blir väldigt fina när dom färgar ut och sedan så har dom ett mer spännande beteende än dom flesta andra malawisarna, detta gäller när man håller dom i större grupper, som singeldjur blir dom väldigt menlösa.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • palleh
                        Användare
                        • december 2006
                        • 704

                        #26
                        Ursprungligen postat av deelay
                        Jag kan ju säga att dom blir väldigt fina när dom färgar ut och sedan så har dom ett mer spännande beteende än dom flesta andra malawisarna, detta gäller när man håller dom i större grupper, som singeldjur blir dom väldigt menlösa.
                        Får antagligen ta mej en funderare på det där...Vad är minimum antalet för att dem ska trivas?
                        http://picasaweb.google.com/palleph

                        Nya bilder laddas upp hela tiden


                        Mvh Patrik

                        Kampfisk!

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          #27
                          Ursprungligen postat av palleh
                          Får antagligen ta mej en funderare på det där...Vad är minimum antalet för att dem ska trivas?
                          För att dom verkligen ska fungera tycker jag det verkar som att miniantalet bör vara 10st, i ditt fall med tanke på fisken du listat kan det räcka med 10 eftersom dom du listat inte e så tuffa. Fler är såklart ännu bättre om det är möjligt, det är ju i princip en stimfisk .
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • dinajel
                            Användare
                            • november 2004
                            • 569

                            #28
                            Ursprungligen postat av deelay
                            Rent spontan kan jag se Copadichromis azureus framför mig i den burken. Coolt ljus.
                            Coolt ljus var det första jag tänkte också när jag såg burken! Vad har du för belysning? Hur många och vilka lysrör? Och sen ser det ut att vara spottar också?

                            Det känns som att belysning är det enda jag tänker på för tillfället och jag behöver all input jag kan få.
                            Daniel Andréasson

                            Kommentar

                            • palleh
                              Användare
                              • december 2006
                              • 704

                              #29
                              Ursprungligen postat av dinajel
                              Coolt ljus var det första jag tänkte också när jag såg burken! Vad har du för belysning? Hur många och vilka lysrör? Och sen ser det ut att vara spottar också?

                              Det känns som att belysning är det enda jag tänker på för tillfället och jag behöver all input jag kan få.

                              Jag kör med ett grolux och ett marine glo och två 35 watts spottar bara. Blir att inhadla fisk imån eller sönda med=)
                              http://picasaweb.google.com/palleph

                              Nya bilder laddas upp hela tiden


                              Mvh Patrik

                              Kampfisk!

                              Kommentar

                              • dinajel
                                Användare
                                • november 2004
                                • 569

                                #30
                                Ursprungligen postat av palleh
                                Jag kör med ett grolux och ett marine glo och två 35 watts spottar bara. Blir att inhadla fisk imån eller sönda med=)
                                Det är ju bara att konstatera att det blir klart snyggt ljus om man har den kombon. Ett grolux, ett actinic, ett eller ett par "neutrala" (om burken är stor nog) och så spottar. Tackar för svaret! Nu är jag 100 på hur jag själv kommer göra med ljuset.
                                Daniel Andréasson

                                Kommentar

                                Arbetssätt...