Nått som passar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • rent vatten
    svarade
    Protomelas sp. steveni taiwan tycker jag är snygg.

    Lämna en kommentar:


  • Cichlidaholic
    svarade
    Tjena har inte direkt superkoll på dessa fiskar men jag vet att Protomelas taeniolatus sp. "red empres" förekommer vid Namalenje en fin firre och då blir det inte bara blått =) Annars får du väll skaffa någon större Haplis? Finns ju riktigt tjusiga

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Det finns massor med olika firrar som skulle passa bra där i.
    Om du hittar snygga P. taeniolatus från Namalenje eller Boadzulu så är dom ju riktigt snygga och passar även bra till det du har plus A. sg maleri chidunga som du ska skaffa.
    Okey eftersom jag är helt grön på Haplisar förutom Lihobates och Phenochilusen så vilken av Namelenje och Boadzulu kallas Hinderi och vilken kallas Fire blue?

    Är även lite rädd att det ska bli lite för blått med den blandningen.
    Hur många hanar skulle man kunna ha utav taeniolatusen och få utfärgade i en sån här burk?

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Det finns massor med olika firrar som skulle passa bra där i.
    Om du hittar snygga P. taeniolatus från Namalenje eller Boadzulu så är dom ju riktigt snygga och passar även bra till det du har plus A. sg maleri chidunga som du ska skaffa.

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    startade ett ämne Nått som passar

    Nått som passar

    Håller just nu på sätta ihop fisksammansättningen i min 840liters burk där de näst intill endast gått mbunas förut.

    Dem som går i karet just nu och är spikade är:
    3+3 Otopharynx lithobates Zimbabwe Rock
    5+6 Placidochromis Phenochilus Tanzania

    Har även ett C.Azureus par som får gå där tills vidare
    Kommer troligtvis tillsätta en grupp Stuartgranti Maleri Chidunga rocks även

    Till frågan är vad jag mer ska stoppa i burken för att få en bra sammansättning som passar dem som redan är i.

    Tanken är att till slut helst få alla hanar av dem olika arterna att kunna färga ut
Arbetssätt...