Pseudotropheus sp. `acei' har rom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vingen
    Användare
    • november 2007
    • 38

    Pseudotropheus sp. `acei' har rom?

    hej.

    Bild 1
    Bild 2

    Ruvar min honan?? om hon gör det, så tänker jag behålla ungarna, borde jag flytta henne även den skyldiga fisken till en egen akvarium nu? han verka väldigt aggressive nu mot dom andra fiskar, jag vill inte att nån kommer till skada.
  • Johan F
    Användare
    • mars 2006
    • 2439

    #2
    Ursprungligen postat av Vingen
    hej.

    Bild 1
    Bild 2

    Ruvar min honan?? om hon gör det, så tänker jag behålla ungarna, borde jag flytta henne även den skyldiga fisken till en egen akvarium nu? han verka väldigt aggressive nu mot dom andra fiskar, jag vill inte att nån kommer till skada.
    Visst ruvar honan. Det brukar ta ca 21 dgr innan hon vill släppa ut ynglena och visst kan ni flytta henne till ett eget akvarium men jag brukar vänta ca 15-20 dgr.
    3000 liter med Tropheus
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
    Tropheus sp. black Ikola
    Tropheus sp. black Caramba
    Tropheus red bishop Caramba
    Tropheus Moorii Kambwimba
    Tropheus Moorii Kapampa
    Tropheus Duboisi Maswa

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av Vingen
      hej.

      Bild 1
      Bild 2

      Ruvar min honan?? om hon gör det, så tänker jag behålla ungarna, borde jag flytta henne även den skyldiga fisken till en egen akvarium nu? han verka väldigt aggressive nu mot dom andra fiskar, jag vill inte att nån kommer till skada.
      skojj har du fått yngel där? jo jag har haft där många ggr men ingen nån fiskar har röra på den ps.sp.acei marygold själv.. vilka har du andra fiskar för där????? o hur mkt akvarium liter har du där???
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      Arbetssätt...