Troffemat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars-Peter
    Användare
    • oktober 2005
    • 199

    Troffemat

    Ja jag hoppas att så gott som alla har fått ciklidbladet! Ett mycket fint jobb ni har lagt ner på den!
    Till saken: Jag läste ju lite i den och bland annat så läste jag om Troffarnas mat och såg att man kunde ge dom endast spenat, fick lite funderingar!
    Vad säger ni om den tanken?
    Tropheus moorii longola sunspots
    Tropheus moorii kasanga red rainbow
    Tropheus sp. Black Kiriza
    Tropheus moorii murago tanzania
    Tropheus brichardi katonga
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Artikeln är en jubileumsartikel från 1994. Den har diskuterats i Troffetråden. Spenat provades ganska mycket på den tiden och en del av fiskarna fick pigmentfläckar av det så därför används den nog inte i så stor utsträckning idag. Måttlig mängd i t ex räkmix behöver inte vara fel alls...

    Kommentar

    • rent vatten
      Användare
      • november 2005
      • 530

      #3
      Ursprungligen postat av Malawe
      Artikeln är en jubileumsartikel från 1994. Den har diskuterats i Troffetråden. Spenat provades ganska mycket på den tiden och en del av fiskarna fick pigmentfläckar av det så därför används den nog inte i så stor utsträckning idag. Måttlig mängd i t ex räkmix behöver inte vara fel alls...
      Jag har inga troffar men funderar på att skaffa det,. Nu undrar jag hur man kan ha en artikel som är gammal?

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av rent vatten
        Jag har inga troffar men funderar på att skaffa det,. Nu undrar jag hur man kan ha en artikel som är gammal?
        Dåtidens kunskap allt var rätt
        tills annat är bevisat inte ens dig lyckades dom lura (alltså vi är mer vakna nuförtiden)

        (om man ger ut en kalle Anka från 1940 i nyutgåva så hittar man grova fel
        so what)
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Falköping Andreas
          Användare
          • februari 2006
          • 1214

          #5
          jag tror att spenat blandat i en väldigt grön räk mix inte alls är fel så länge man anv spenat som är förvälld.
          http://www.skovdeaf.se/

          Kommentar

          Arbetssätt...