Lek vid vattenbyte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Penti
    Användare
    • oktober 2007
    • 14

    Lek vid vattenbyte?

    Finns det någon speciell anledning att mina redtop får för sig att skaka på bakdelen vid vattenbyte även fast ingen hona eller låtsas hanne är i närheten? sker varje gång???

    Sökte snabbt på forumet men lyckades inte hitta någon tråd om detta?

    har 4 redtop... tror det är vad dom heter....

    dålig bild

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    dålig bild... har två hanar och två "honor" hanar har varsin del av akvariet som dom bråkar om... eller snarare bråkar dom om en sten mittemellan verkar det som

    sen en annan fråga som egentligen inte hör hit,,, har en mal ...ser ut som en vändmal.. han har blivit riktigt fet... har haft den i en månad... trodde först den svalt en golden men alla är kvar... och den får inte i sig mat i massor... vad kan orsaka detta? kan den äta ägg från mina malawi har inte haft någon tuggande hona sen jag skaffade den ... eller hittar den mat på andra håll? agressiv är den och pigg annars... eller kan den vara gravid? hur förökar dom sig?

    nog för mig.. *L*
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Hej Penti.

    Ser ut som en Hongi på bilden.

    Jodå du har sett rätt. Vattenbyte triggar ibland till lek.
    Det kan vara så att en häftig förändring av vattnet kan likna regnperiod.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      jaa den är så en del lek när den ny vatten så klart.. har hänt här många ggr.. för malawiciklider..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      Arbetssätt...