Malawi i Malmö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mackis
    Användare
    • januari 2003
    • 34

    Malawi i Malmö?

    Jag bara undrar om det är någon som hittat en bra akvarie-affär i malmö, bor själv i Trelleborg kan inte malmö över huvudtaget så att ge sej in o leta upp en affär som har bra utbud är ingen idé! Så om de finns någon som vet en eller några kanon affärer i Malmö så snälla, berätta för mej, även om det finns någon affär närmare mej så är det oxå välkommet!

    Tack på förhand

    // Macke

    540 Ciklidsoppa
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Jag skulle vilja föreslå ett besök på Sandby Ciklidhobby. Det ligger i Södra Sandby (nära Lund) och jag tror inte att du blir besviken. Det finns ordentligt med Malawi där, riktigt fina exemplar och kunnig personal.

    Det går att hitta bra Malawi ciklider i Malmö med. De butiker som är mest välsorterade är Fiske och Fiskar och Nydala Zoo och kanske ibland Akvariepiraten. Ett stort problem I Malmö upplever jag vara den totala bristen på antingen intresse, kunskap, eller respekt för kunderna som det utgör att som föreståndare för en butik ofta inte ens veta vad man har i karen. Jag orkar inte ens säga emot längre utan pekar på vad jag ska ha om jag hittar något. Alla snäcklekare kallas för brevis och alla tropheus för kejsare. Igår såg jag till och med Aulonocara Ahli skrivet med stora bokstäver i en butik. Om du vet vad du vill ha så kan man hitta lite men fråga ingen om något för du blir bara förvirrad...

    mvh,

    Fredrik H.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • november 2002
      • 666

      #3
      Och jag föreslår ett besök till Åkarps Hobby Zoo i Åkarp. Många fina malawiciklider, och en väldans trevlig kille som driver det. Bara öppet på lördagar 10-14 (osäker på tiderna). Du hittar det på byavägen 23, och om du inte vet var det är så är gulasidorna.se en bra kartguide!



      /Mikael
      /Mikael

      Kommentar

      • ricky

        #4
        Nydala zoo är kunniga på Malawi,och han vet vad han har i sina kar!!Gå in på Chiclidecentret.dk så ser du vad som finns i lager.Det som är på bilderna är också samma individer som går i baljorna. Sen tar du en beställning från Nydala så hämtar dom hem tillsammans med andra beställningar så blir det långt billigare än här, och så kommer fisken från norra europas bästa ciklidhandlare!Du kan få viltfångade pare från 200danska kr.

        Kommentar

        • Ronny

          #5
          Du kan åka till Tomelilla.
          Han har ett bra utbud med både fullvuxna
          och mindre ciklider och sällskapsfisk,
          och framförallt bra priser.


          Ronny

          Kommentar

          • GunnyBoy

            #6
            Jag tycker du ska åka till Akvarie Piraten! Dem är väldigt kuniga och väldrigt trevliga. Dem är inte helt omöjliga på priserna i heller. Annars är det väl Södra Sandy som gäller. Lycka till!

            Kommentar

            Arbetssätt...