vilken art?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Det kan jag inte påstå att det gjorde...

    Fisken på den sista bilden är den också inköpt med de övriga? Ska den tillhöra samma art?

    Kommentar

    • Risberg
      Användare
      • september 2007
      • 15

      #17
      japp det är tanken =)

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #18
        Var har du köpt dom?

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #19
          alla ser ut som solklara lab. pearlmutt enligt min erfarenhet. De kan vara rätt så variabla i sin färgteckning beroende på humör, du har fått alla utseenden på bild där. Skulle inte kunna tänka mig någon annan art. Förresten, de korsar sig väldigt lätt med lab. sp. hongi som du har på bild på din första länk, inget bra att ha tillsammans (även om de är väldigt vackra tillsammans färgmässigt) för de korsar sig hela tiden.
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • Zircons
            Användare
            • november 2006
            • 43

            #20
            Perlmutt

            Det där är PERLMUTT på bilderna ha själv dom o dom har beslutsångest vilken färg dom ska ha när dom är små

            Kommentar

            • Risberg
              Användare
              • september 2007
              • 15

              #21
              tack för flera svar =)

              tezz/anders, köpte dom hos johan på Akvarium på jobbet, du som har sålt dom? förresten, sugen att svara på mailen, och privven jag har skickat till dig? =)

              Jonas, det är bara en tillfällig lösning, limmar om en burk som dom ska gå i, men tacksam för infon, är en riktig fisksoppa just nu ^^

              nu verkar alla vara överrens om att det är perlmutt, så nu är jag nöjd =)

              mvh anders

              Kommentar

              • tezz
                Användare
                • februari 2006
                • 1069

                #22
                Ursprungligen postat av Risberg
                tack för flera svar =)

                tezz/anders, köpte dom hos johan på Akvarium på jobbet, du som har sålt dom? förresten, sugen att svara på mailen, och privven jag har skickat till dig? =)

                Jonas, det är bara en tillfällig lösning, limmar om en burk som dom ska gå i, men tacksam för infon, är en riktig fisksoppa just nu ^^

                nu verkar alla vara överrens om att det är perlmutt, så nu är jag nöjd =)

                mvh anders
                Nej dom har han ej fått av mig ser ut som någon korsning viste han inte själv var det är så är risken stor
                Senast redigerad av tezz; 07 oktober 2007, 22:36. Anledning: ord miss

                Kommentar

                • dinajel
                  Användare
                  • november 2004
                  • 569

                  #23
                  Ursprungligen postat av tezz
                  Nej dom har han ej fått av mig ser ut som någon korsning viste han inte själv var det är så är risken stor
                  Tycker det ser precis ut som perlmutt. Vad skulle det vara en korsning emellan om det nu är en korsning?
                  Daniel Andréasson

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2533

                    #24
                    aha de e bra, jag drog upp ett gäng skitcoola yngel precis när jag började med malawiciklider och fan va snygga de va men det var en korsning mellan just peralmutt och hongi red top. Inte mycket att göra än att ge en del av dom till mina venustus och en del fick smaka på kniven.

                    Och jag förstår inte varför folk tror att det är korsningar, det är solklara pearlmutt och det ser ut att vara fisk av bra kvalité också!
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      #25
                      Ursprungligen postat av Jonas E
                      aha de e bra, jag drog upp ett gäng skitcoola yngel precis när jag började med malawiciklider och fan va snygga de va men det var en korsning mellan just peralmutt och hongi red top. Inte mycket att göra än att ge en del av dom till mina venustus och en del fick smaka på kniven.

                      Och jag förstår inte varför folk tror att det är korsningar, det är solklara pearlmutt och det ser ut att vara fisk av bra kvalité också!
                      För att säljaren inte vet vad det är och har dålig kunnskap i ämnet (duktig akvarist förövrigt)sen är det rätt vanligt att folk kommer och lämnar in något som dom inte kan namnet på alltså stor möjlighet till att vara korsning

                      Kommentar

                      Arbetssätt...