Faste dag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Ursprungligen postat av Rauken
    Jotack jag har det likadant...
    Visst är det härligt att smyga upp på natten för att "lätta på blåsan" och trampa på en legobit, leksaksbil eller liknande Och på köpet får man inte svära utan måste vara TYST!!!
    Haha...jadu...det är bara att bita ihop.

    Men nu rör vi oss lite OT...

    Summeringen för min personliga synpunkt på ämnet så är det bra med en fastedag i veckan. Det har fungerat utmärkt för mig. Oftast har jag haft den dagen före vattenbyte, men vet inte om det är någon fördel utan det har mest utfallit så pga att jag gjort vattenbyten på lördagar.

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #17
      Frågan är ju hur många dagar i veckan fisken har fasta i naturen?=)
      Finns det plankton varje dag att tillgå för dom som lever på det?
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • juli 2003
        • 1827

        #18
        Frågan är väl om det är ett rimligt mål att efterlikna naturen i alla lägen.

        Tex så trivs de flesta survattenfiskar i ett högre ph i akvarium än i naturen, pga att nitrifikationen fungerar bättre då och att stabiliteten är bättre.

        Nästan alla fiskar i naturen simmar i samma vatten som predatorer som jagar och äter dem, kanske inte det bästa i akvarium?

        Om jag matade mina fiskar varje dag skulle det antingen bli kraftig övermatning för att alla skulle få, eller som det var innan jag ändrade strategi, att blyga fiskar svälter.

        Naturen är inte alltid bäst

        MVH
        Magnus

        Kommentar

        Arbetssätt...