Zebraciklider till mitt befintliga malawibestånd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palm
    Användare
    • augusti 2006
    • 114

    Zebraciklider till mitt befintliga malawibestånd?

    Hej

    Har fått tag på ett gäng vuxna Zebraciklider (Amreikaner), vet att detta är en lite aggresiv & revirhävdande fisk så jag vågar nog inte dra ned den i mitt befintilga akvarium eller.... vågar man?

    Nuvarande bestånd består av aulocara röd 1+1, golden 2+2, delfinciklid 1+1, stigmata något 1+1, petricola 1st.

    Tror jag låter bli men som sagt kan det gå??


    MVH PPalm

    Edit : Zebra amearika
    Senast redigerad av palm; 11 september 2007, 08:43.
    325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
    +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    #2
    Är det malawi sebra eller vanlig sebra ciklid från central amerika du har? hade inte stoppat centralare med afrikaner, men de är mer tycke och smak
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Jag tycker gott du kan prova... skulle det inte funka är det ju bara att plocka ur dom igen.
      Jag har haft sebror till och från i 20 år utan några större fadäser, finns det bara utrymme så tror jag inte det blir några problem.

      Kommentar

      • palm
        Användare
        • augusti 2006
        • 114

        #4
        Ursprungligen postat av Crenicichla
        Är det malawi sebra eller vanlig sebra ciklid från central amerika du har? hade inte stoppat centralare med afrikaner, men de är mer tycke och smak
        Vid närmare eftertanke så är det ju vanliga sebror från Amerika, dessa som säljes i nästan alla akvarieaffärer.
        325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
        +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

        Kommentar

        • Crenicichla
          Användare
          • november 2006
          • 1055

          #5
          Om jag hade använt mina ögon ordentligt, så hade jag ju sett att de var amerikanska sebror du frågade om redan från början
          MVH

          Kristofer

          Kommentar

          • palm
            Användare
            • augusti 2006
            • 114

            #6
            Inte sålätt jag redigerade texten från malawi till usa sorry...

            Ursprungligen postat av Crenicichla
            Om jag hade använt mina ögon ordentligt, så hade jag ju sett att de var amerikanska sebror du frågade om redan från början
            325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
            +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

            Kommentar

            • Mike_Noren
              Användare
              • februari 2003
              • 2695

              #7
              Om akvariet inte är för lite torde zebror gå bra ihop med många malawis, i så måtto att de är ungefär lika stora och lika elaka. De har dessutom liknande krav på vatten. Nu har du iofs ganska snälla malawis, men jag skulle ändå tippa det går så länge det finns plats kvar efter att zebrorna har tagit revir.

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #8
                P jobbet har nagon pytsat i ett zebraciklidpar tillsammans med ett stort gang malawizebra. Ingen inredning. Amerikanerna lyckas fa fram frisimmande yngel trots att de ar ungefar lika stora som huvudet pa mbunorna.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                Arbetssätt...