Hjälp till förslag om sammansättning i 240.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #16
    Ursprungligen postat av Decimus
    liiite skygga ännu men kanon sygga.. funderar på att kompletera med rött med men vet inte säkert.
    Var till Kent i Nol i förrgår och han hade nån skitfin näbbciklid (Labeotropheus) som var riktigt röd.
    Eller varför inte Hongi "red"?

    Kommentar

    • jonerup
      Användare
      • december 2004
      • 14

      #17
      "golden" och "chewere" är en bra och snygg kombination, så ska du välja någon med rött i är "hongi red" att föredra framför labeotropheus, då den sista kan bli ganska stor(12-15cm). Kolla lite i artregistret, där står det mesta med rekomenderad akvariestorlek, färgbilder på arterna, fiskstorlek, etc.
      Polit

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #18
        Afra Edwardi kan bli ganska elaka. Men den är toksnygg och underhållande. Leker hela tiden och ynglena är riktigt tuffa = många som överlever.
        Jag har den i mitt 1225 L och har nästan problem med yngelproduktionen. Mina Fryeri är för lata för att jaga... Men har man en mindre burk så kanske det finns bättre chans att fånga honorna, i min 2,5 metersburk är det inte det lättaste

        Jag skulle köra någon tuffare Mbuna (endast 1 art till) med Afran. Har inget direkt förslag dock...

        Eller varför inte (och kanske ännu hellre) Tanganyika eftersom burken är relativt liten. Malawi passar nog ändå bäst i stora burkar (500 liter eller mer, min uppfattning). När det gäller Tanganyika är jag tyvärr inte tillräckligt kunnig för att komma med något bra förslag...

        Grattis förresten, att du hittat tillbaka till Afrika!

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #19
          som sagt har golden, 1 cynotilapia art, och 2 pseudotropheus arter (persicax och chewere (eller om chewere är idotropheus..?) )

          funderar på ngot annat som kompletterar färgmässigt.. iaf bara 1 art... sen e de bra =?)

          Kommentar

          • Jeppe
            Användare
            • oktober 2005
            • 409

            #20
            P. Demasoni och P. Polit, tror inte det hade funkat så bra men action hade det blivit, två snygga och aggresiva fiskar
            540 Troffar, Callochromis ect
            100 sydamerica, dvärgar
            120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
            40 tomt

            Qui dormit, non peccat

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #21
              Kan rekomendera att ha en liten grupp alunocara tillsamans med tex edwardin och varför inte golden? Alunocara jakobfriebergi "otterpoint" Är den tuffaste av dom alla och en rigktig tungviktare för att vara alunocara. Har den själv, det blir fina färg brytningar i akvariet med denna kobination tycker jag....


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              Arbetssätt...