vitlök i räkmix?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • håkan karlström
    Användare
    • april 2005
    • 91

    vitlök i räkmix?

    hej å hå. varför är det vitlök i en del foder? går det bra i räkmix åxå+ till frontosor tänkte jag då? vad mer i räkmixen då än räkor,musslor,sej eller torsk?kanske då vitlök,askorbinsyra?lax kanske vore nått.
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av loomis imx
    hej å hå. varför är det vitlök i en del foder? går det bra i räkmix åxå+ till frontosor tänkte jag då? vad mer i räkmixen då än räkor,musslor,sej eller torsk?kanske då vitlök,askorbinsyra?lax kanske vore nått.
    Hej

    Ta sej eller Allaska pollock istallet for torsk eftersom de ar billigare och inte overfiskas. Lax ar for fet. En c-vitamin ar aldrig fel och fiskvitaminer likasa. Jag TROR att ungefar en multivitamin per kilo mix ar lagom men kolla upp det. Vitlok ar tydligen "vetenskapligt bevisat" bra for diskus sa visst, det ar sakert vettigt till firrar som latt far problem med magen. Samtidigt sa luktar en mix pa med musslor, rakor, ra fisk, spirulina, vitlok, multivitamin (det dar bruna gunket runt om luktar) och vitlok rejalt illa och man vill inte ata nagon av ingredienserna under tiden man matar med den...
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Malawifisk
      NCS Medlem
      • december 2012
      • 95

      #3
      Vitlök fungerar utmärkt i räkmixen .
      Ett bra knep och behandla ciklider med insjunkna magar är vitlök i fodret
      Enda nackdelen är lukten .
      Bif bra länk om vitlök
      http://www.youtube.com/user/malawifi...e=results_main

      Kommentar

      • billo
        Användare
        • augusti 2005
        • 27

        #4
        Finns det någon som har provat den vitlökskuren som nämns i den danska länken?

        Kommentar

        Arbetssätt...