är det nån risk???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • håkan karlström
    Användare
    • april 2005
    • 91

    är det nån risk???

    har ett par frontosa VF på gång å tänkte då undra om det går å stoppa ner dom i lag med dom andra frontosorna,har där även 4cm fiskar å mina frontosor rör dom inte men tänkte dom vildfångade kanske nyper dom på en gång?dom är ju större än mina åxå.
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Det beror på hur stora de är. Är de vildfångade 6-7cm är det förmodligen ingen fara, men är de uppåt 15cm kan det gå illa för de små.
    Tony Englund

    Kommentar

    • håkan karlström
      Användare
      • april 2005
      • 91

      #3
      jo det är så ....hannen var 15+ å honan 12-15 cm så då ska dom få gå i ett eget kar då eller?har mycket sten å gömslen annars men dom kan säkert stå å lura på dom

      Kommentar

      • Jeppe
        Användare
        • oktober 2005
        • 409

        #4
        Frontosor är ju väldigt morgonpigga, de vaknar till helt mycket fortare än andra fiskar, så när de små slöa fiskarna börjar vakna är frontosorna redan på jakt och hugger de morgontrötta fiskarna som inte hinner simma undan (det är så de gör i naturen och det borde inte vara något undantag i akvarium).
        540 Troffar, Callochromis ect
        100 sydamerica, dvärgar
        120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
        40 tomt

        Qui dormit, non peccat

        Kommentar

        • AndyH
          Användare
          • juni 2005
          • 69

          #5
          Vad är det för andra arter du har? Har till viss del betydelse då en del arter har mer vett att gömma sig en andra. Risken är dock ändå överhängande stor. Saken är den att det kan gå hur bra som helst en längre tid men rätt vad det är så klipper de en och annan fisk. Hur stora är dina tidigare frontosor?

          Kommentar

          • Twosaint
            Användare
            • december 2004
            • 68

            #6
            Jag har en frontosa hanne som jag "trodde" lämnade andra fiskar ifred, eller så gjorde han det förut. Och nu har han fått smak på fisk verkar det som det försvinner rödzebror, socolofi och lombardoi.
            Men enda gången jag skrattat var då han nöp en väderål

            Kommentar

            Arbetssätt...