golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • håkan karlström
    Användare
    • april 2005
    • 91

    golden

    hej har sett att mina golden malawi honor har blivit blek.varför?
  • Tulle89
    Användare
    • augusti 2006
    • 239

    #2
    Samma här Bleka, magra och inte alls lika aktiva som de andra.
    Funderar kanske på om det kan ha och göra med de andr fiskarna i karet? Mina går tilslammans med ps. socolofi och rödzebra och får kanske därför inte i sig tillräckligt med mat, bara en tanke.
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Dom gånger jag sett golden som fungerat riktigt bra så har dom gått med andra väldigt snälla fiskar som Lethrinops och vissa snällare Aulonocarer, tillsammans med mbunas så får dom det ofta väldigt jobbigt.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • mek
        Användare
        • januari 2005
        • 540

        #4
        Kan också bero på akvariets storlek. En kille hade Golden och Demasoni ihop, i ett 400-500 literskar (verkade gå bra). Själv började jag med Rödzebra, Hongi och Golden i ett 240literskar (gick mindre bra :/).

        Idag har jag Golden tillsammans med Botior, Aulonocara sp. Maleri och unga/små Protomelas taeniolatus i 300 liter. Går bra.

        Har dock fått ett par pigga men riktigt bleka Golden. Detta var ett resultat av ett misstag (slängde i en massa bikarbonat i samband med akvariebyte, vilket blev en phchock).

        Kommentar

        • Johan F
          Användare
          • mars 2006
          • 2439

          #5
          Ursprungligen postat av mek
          Kan också bero på akvariets storlek. En kille hade Golden och Demasoni ihop, i ett 400-500 literskar (verkade gå bra). Själv började jag med Rödzebra, Hongi och Golden i ett 240literskar (gick mindre bra :/).

          Idag har jag Golden tillsammans med Botior, Aulonocara sp. Maleri och unga/små Protomelas taeniolatus i 300 liter. Går bra.

          Har dock fått ett par pigga men riktigt bleka Golden. Detta var ett resultat av ett misstag (slängde i en massa bikarbonat i samband med akvariebyte, vilket blev en phchock).
          Har mest med vilken sorts fisk dom går med inte med storlek på akvarie. Golden tillsammans med Demasoni går väldigt bra ihop och precis aom ni och deelay säger så fungerar dom även bra med olika typer av Aulonocarer.
          3000 liter med Tropheus
          http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
          Tropheus sp. black Ikola
          Tropheus sp. black Caramba
          Tropheus red bishop Caramba
          Tropheus Moorii Kambwimba
          Tropheus Moorii Kapampa
          Tropheus Duboisi Maswa

          Kommentar

          • håkan karlström
            Användare
            • april 2005
            • 91

            #6
            mina har gått länge med frontosor,botior lite malar.men mager är dom inte bara blekare än mina hannar.

            Kommentar

            • håkan karlström
              Användare
              • april 2005
              • 91

              #7
              i ett 720 kar.

              Kommentar

              Arbetssätt...