Yngelvård.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • unger
    Användare
    • februari 2005
    • 216

    Yngelvård.

    Min VF Lab Trewavasae higga reef hona har spottat ut sin första kull i ett yngelakvarie som på grund av platsbrist är ockuperat även av 22 små nyspottade röd Zebra OB yngel. Higga reef honan låter de sina simma runt bland Röd Zebra ynglen för att sedan sortera och ta in de sina och kvar simmar RZ ynglen ensamma. Men en fråga. Om hon kan se skillnad på ynglen varför äter hon då inte upp RZ avkomman??
  • unger
    Användare
    • februari 2005
    • 216

    #2
    Finns det ingen som vet??

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Det låter som ett märkligt fenomen, måste vara himla skoj att se det i verkligheten. Hur det kommer sig att hon inte äter dom andra lär nog inte många veta... tvivlar på att du kommer få ett svar som inte är en chansning.

      Grattis till higga reef ynglen iaf =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • unger
        Användare
        • februari 2005
        • 216

        #4
        ja det är kul att studera särexempel =) men har under alla år inte sett någon hona sortera på det här sättet....

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Ursprungligen postat av unger
          ja det är kul att studera särexempel =) men har under alla år inte sett någon hona sortera på det här sättet....
          inte jag heller, jag har heller inte hört talas om det förr så lite skoj är det.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            va den är skojj spännade.. samma jag fick den rödzebra och lab.trewavasae mcat ob själv har yngel där.. men rödzebra cirka 26-28 st och lab.trewavasae cirka 8-9 stycker förra sedan 10-11 dagar där så nu dom lämna dom yngel i 41 liter separeta akvarium och så nu är tomma 74liter akvarium yngel så o jag väntat att kommer dom mer munruvare snart igen så lämna i 74 liter senare o så bra fler o flera yngel där så¨uppe snabbare växter bättre mkt i 74 liter så klart än 41 liter där.. men jag längtar mer den kommer hona tugg så lämna den efter den så flera skojj se rödzebra och lab.trewavasae mcat igen.. o samma med ps.sp.acei.. men jag har såld en vän den 8 yngel idag där så behålla jag två kvar nu o så släpper med större akvarium där.. braa..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            Arbetssätt...