En kull rödzebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    En kull rödzebra

    Fick en kull från en O hane och en OB hona nyligen och märkte att ca 50% av dem var mörka/svarta och undrar ifall dessa 50% nu blir OB/MC eller ifall endel blir blåa hanar eller kanske både och?

    har aldrig fått någon avkomma på denna hona förut och har ingen aning vad hon har för gener i bagaget

    Men frågan är isåfall om man ser på dem redan nu om dem blir OB/MC eller Blåa hanar

    Bild 1 på hela kullen
    Bild 2 på en liten del av dem
    Senast redigerad av palleh; 21 juli 2007, 18:36.
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Är det gula honor i kullen är det troligt att det bara blir blåa hanar. Från mtt mcat/ob-par så blir det ca 50%ob-honor, 25% mcat-hanar och 25% blåa-hanar.

    Kommentar

    • palleh
      Användare
      • december 2006
      • 704

      #3
      Japp det gula är troligtvis honor om de nu inte kan bli O hanar i kullen med..
      Om de blir Blåa hanar skulle de va riktigt gutt eftersom det egentligen är den naturligaste färgen..har själv aldrig sett en blå hane för den delen.
      http://picasaweb.google.com/palleph

      Nya bilder laddas upp hela tiden


      Mvh Patrik

      Kampfisk!

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        den är fint den du har yngel.. själv förra vecka jag har fått den oxåå rödzebra på en hona cirka 26-28 stycker en gång den alla är orange där och ljusfärg.. jag har oxå där två vita färg och två orange färg.. ingen nåt blå hane har jag hemma där min akvarium.. och har 10-11 honor alla är orange.. fint.. kul att du har där yngel bra hemma...
        Senast redigerad av classe; 22 juli 2007, 02:03.
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        Arbetssätt...