Petricola = dr DÖD ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palm
    Användare
    • augusti 2006
    • 114

    Petricola = dr DÖD ?

    Hej

    Har haft en drastisk minskning av min Ikola grupp. Har inte sett några tecken på buksot. Troffarna är ca 4-6cm och gökmalen är ca 13cm.
    Har typ dött en 6 fiskar utan större förklaring dock så har sett petricolan mumsa på kadavret varje gång jag upptäcker dödsfallet.

    Någon som har liknande erfarenheter?

    Edit: såg här att den gärna gick på mindre fiskar.
    Senast redigerad av palm; 20 juli 2007, 16:21.
    325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
    +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    Min spontana reaktion är att Tropheus inte behöver nån hjälp med att döda varandra...

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      MIN spontana reaktion är Petricola på 13 cm! Wow!
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • palm
        Användare
        • augusti 2006
        • 114

        #4
        Ursprungligen postat av ozric
        MIN spontana reaktion är Petricola på 13 cm! Wow!

        Jo den e cool men blir lite sur när han mumsar mina troffar om det nu inte är så att dom slår ihjäl varandra.
        Senast redigerad av palm; 20 juli 2007, 21:49.
        325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
        +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

        Kommentar

        • maltandis
          Användare
          • oktober 2003
          • 1567

          #5
          Det är väl bra att gökmalen käkar upp de döda troffarna så slipper troffarna göra det å kanske få i sig ngt olämpligt. Är övertygad om att det inte är malen som är boven.
          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

          Kommentar

          Arbetssätt...