hongi ilsken??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • unger
    Användare
    • februari 2005
    • 216

    hongi ilsken??

    Har en präktig Hongi red top. problemet är att det var 4 honor. nu är det en och halv. Ska rädda den snart annars fenlösa honan till extra akvarie. Frågan är om Hongi är en elak rackare????
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    jaa det är stort problem med lab.hongi för i hemmakavariet så klart jag har bort alla fyra av fem honor den dött och bara en kvar hona nu och två kvar hanar där mitt hemma i 375 liter så ingen nöjd den hemma akvariet så lab.hongi hane är aggressiv så klart.. jagar mkttt beta fisk på sin honor.. synd..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #3
      Ursprungligen postat av unger
      Har en präktig Hongi red top. problemet är att det var 4 honor. nu är det en och halv. Ska rädda den snart annars fenlösa honan till extra akvarie. Frågan är om Hongi är en elak rackare????
      Jag har haft Hongi och ja, elakhetspotentialen finns där.
      Jag hade dock inte några större problem med detta då jag hade en präktig fullvuxen rodzebra hane som hade koll på det mesta i karet.

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        #4
        Jag har 2+3 hongi (fullvuxna) i ett 222 liters kar. Det fungerar alldeles utmärkt, jag måste ha haft tur. Iof så har jag också en stor rödzebrahanne som dominerar karet fullständigt.

        /Jocke

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          Har Hongi och Johanni i ett 222 och det funkar alldeles utmärkt.
          Mobbade honor måste ha någonstans att tavägen, och då kan flera fiskar vara lösningen. Mindre tryck på den mobbade helt enkelt.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            den är kass hos lab.hongi så klart och många bort min 3 honor där så snabbare i förra vecka och idag den dött tre så konstigt så hane är elakast den o gillar inte nära varandra för har bara 1 hane o 1 hona där själv hos mig hemma där tre kvar så en är elakare mkt mot dom.. o jag är ingen nöjd den själv för aldrig uppe odling själv och har försökt den.. o andra har jag tre av dom lyckliga med själv lab.trewavasae, metria.esthera rödzebra och ps.sp.acei marigold är lyckligt den fiskar men ps.crabro har aldrig odling själv där hos mig hemma.. bara dom tre av fem arter fiskar hos mitt hemma.. jag sköter den byta vatten 30-40 procent.. ser problem mkt lab.hongi är revir mkt o aggressiv..ingen par själv den fiskar.. så skall aldrig skaffa den mer.. den är långsamt växer sig där hos lab.hongi.. ingen hongi hane är kung där hos mig som bara den ps.crabro..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • unger
              Användare
              • februari 2005
              • 216

              #7
              jag har et hörnakvarium 471 liter med rimligt mycket grottor. En dominant duo i Lab Trewavasae och röd Zebra hane. Men Hongin nöter ihjäl honorna ändå....Vad är lösningen??

              Kommentar

              Arbetssätt...