Lamprologus speciosus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rasmus Pedersen
    Användare
    • september 2006
    • 304

    Lamprologus speciosus

    Hej allihopa
    Jag har två st speciosus, en hane och en hona ( från början var de 5 st, men tre har hoppat ur karet ) och jag vill gärna veta hur man får dem att bli ett par, eller åtminstone komma överens med varandra, för hanen äger hela karet ( 133 liter) och honan får endast hålla sig vid pumpen. Nån som vet hur jag kan få dem att bli sams?
    MVH
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #2
    Frågade en gång Kent i Nol om lite tips att få mina Compressiceps att para ut sig. Tipset jag fick var att skaffa dom en gemensam fiende, ex. ett par med jullar eller liknande.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Hej.

      är du hundra på att det andra är en hona?

      sen kan man ju inte garantera att alla hannar gillar alla honor så vänta och se är mitt bästa tips, och som sagt lägg ner en annan fisk som hannen kan använda sin aggressivitet på
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Svårt när mobbingen väl börjat. Kan funka att avgränsa karet i två delar, men gör det rejält - målet är att få till en avgränsning som verkligen hindrar firrarna från att se varandra. Att flytta hannen till ett annat kar och låta honan etablera sig på botten för att efter ett tag släppa ner hannen igen kan också funka.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        Arbetssätt...