Nyspottad hongi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Nyspottad hongi

    Hej

    En av mina hongihonor har precis spottat i ett yngelkar. Hon är inte särskilt mager (om jag inte hade vetat att hon precis hade spottat hade jag aldrig trott det). Hur brukar ni göra? Ska jag flytta över henne till de andra direkt, eller ska jag vänta några dagar i alla fall? I så fall, hur länge bör jag vänta? Är lite nybörjare vad det gäller malawi.

    /Jocke
  • nike83
    Användare
    • maj 2007
    • 24

    #2
    Ursprungligen postat av Banderad
    Hej

    En av mina hongihonor har precis spottat i ett yngelkar. Hon är inte särskilt mager (om jag inte hade vetat att hon precis hade spottat hade jag aldrig trott det). Hur brukar ni göra? Ska jag flytta över henne till de andra direkt, eller ska jag vänta några dagar i alla fall? I så fall, hur länge bör jag vänta? Är lite nybörjare vad det gäller malawi.

    /Jocke
    låt henne gå kvar några dagar och se om hon ska spotta mer!! sen brukar de vara trött och hungriga efter att inte ha käkat på 3 veckor, så de behöver lite vila med mat i yngelkaret!

    så hade jag gjort, men jag är inte såååå jätte erfaren!

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #3
      Jag har låtit mina malawimammor gå ett par dagar i yngelkaret och äta sig lite kraftigare. Sedan kan man ju hoppas att honan kör lite yngelvård också, fast det är väl mer sällsynt på odlade nuförtiden, då ynglen allt som oftast "skakas" ut...

      Kommentar

      Arbetssätt...