Tropheops "red fin"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre Ö

    Tropheops "red fin"

    Hur vanlig/ovanlig är "red fin" hittar den inte i artregistret och hur mycket kan man ta för ynglen.
    Någon som vet?
    Pierre..
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    Ursprungligen postat av Pierre Ö
    Hur vanlig/ovanlig är "red fin" hittar den inte i artregistret och hur mycket kan man ta för ynglen.
    Någon som vet?
    Pierre..
    jaa den är svårt odling o såg i på borås zooliska den sin munruvare..
    min den har jag själv två. har aldrig lekte själv.. du kan se bild.. svårt ser kön mellan för hane el hona. men hane är aggressiv så lite själv..ca 20-25 yngel så klart men har aldrig odling hos mig hemma själv.. den är fina fisk..
    Senast redigerad av classe; 22 juni 2007, 15:08.
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • Pierre Ö

      #3
      Ursprungligen postat av classe
      jaa den är svårt odling o såg i på borås zooliska den sin munruvare..
      min den har jag själv två. har aldrig lekte själv.. du kan se bild.. svårt ser kön mellan för hane el hona. men hane är aggressiv så lite själv..ca 20-25 yngel så klart men har aldrig odling hos mig hemma själv.. den är fina fisk..
      Ja den är fin, jag har fått ca:50 yngel på 2 honor och nu tuggar en igen.

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        Tja.

        kan inte hålla med att den är svårt att skilja kön eller att den är svårlekt, hannarna blir svart gula och som alla svart gula malawi är det hyffsat aggro så det gäller att ha flera hannar och honor och ett stort kar, men efter ett tag har du fler yngel än du lyckas sälja.....
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Pierre Ö

          #5
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Tja.

          kan inte hålla med att den är svårt att skilja kön eller att den är svårlekt, hannarna blir svart gula och som alla svart gula malawi är det hyffsat aggro så det gäller att ha flera hannar och honor och ett stort kar, men efter ett tag har du fler yngel än du lyckas sälja.....
          Jag håller med, inga problem att skilja dom åt eftersom hanen är mycket mörkare .men jag har inte märkt att han skulle vara speciellt aggresiv .
          han är i alla fall en riktig frögurka.,det är bara 2-3 veckor sedan honan släppte sina yngel och nu tuggar hon igen.

          Trevlig Midsommar
          Pierre...

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            Ursprungligen postat av Pierre Ö
            Jag håller med, inga problem att skilja dom åt eftersom hanen är mycket mörkare .men jag har inte märkt att han skulle vara speciellt aggresiv .
            han är i alla fall en riktig frögurka.,det är bara 2-3 veckor sedan honan släppte sina yngel och nu tuggar hon igen.

            Trevlig Midsommar

            Pierre...
            samma håller jag med dig om min den själv.. den är inte ser lätt märke och ingen lekte hos mig hemma men mkt snyggt fiskar.. men inte så starkare fisk den själv.. men klart hane aggressiv själv klart.. jag vill ha den klart få odling men ingen lyckligt själv.. en mörk o en ljus själv har jag.. men ingen ser ägg i fena för hane den själv.. oj så många 50 st yngel den för två honor.. men ingen lyckligt hos mig hemma själv.. ville ha den honor mer nån till så klart fungrar jag på det.. men en av den förra hade jag tre stycker så en bort hona den själv.. synd den är svagt för honor fiskar inte så tufftt själv..
            trevlig midsommar.. mvh classe
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            Arbetssätt...