malawiresa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • unger
    Användare
    • februari 2005
    • 216

    malawiresa

    Någon som planerar en resa till Malawi?? Jag tänker åka under hösten sept-nov. Två-tre veckor med eventullet några dagar i Mocambiques ö-värld.
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    #2
    Har själv planerat att ja ska göra en resa till malawi men inte förens nästa höst pga studier.
    Annars hade jag följt med=)
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • Sacrium
      Användare
      • november 2005
      • 353

      #3
      Vad kostar ungefär en sån resa? Om man lägger in själva resan, enkelt boende och mat.

      Kommentar

      • palleh
        Användare
        • december 2006
        • 704

        #4
        Dem uppgifterna jag har hört är om ja inte minns fel mellan 20-30 tusen beroende på att flygbiljetten kan variera med och då inklusive allt. Om man nu åker dit för att dyka och se malawiciklider i deras naturliga miljö
        http://picasaweb.google.com/palleph

        Nya bilder laddas upp hela tiden


        Mvh Patrik

        Kampfisk!

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          #5
          Inte helt dödligt ändå. Var bokar man och ordnar en sån resa? Finns det inga resor med malawientusiaster eller liknande? Danskarna verkar ju vara över titt som tätt.

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            #6
            Ett tips är att boka flyresan själv och ta kontakt med Stuart och Esther Grant för arrangemanget på plats.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • palleh
              Användare
              • december 2006
              • 704

              #7
              Finns nog en heldel danskar som åker ner som man kan hänga på och bäst är att åka med folk som varit där förr och har lite erfarenhet av det av många orsaker(inte tagen av egen erfarenhet)
              http://picasaweb.google.com/palleph

              Nya bilder laddas upp hela tiden


              Mvh Patrik

              Kampfisk!

              Kommentar

              • palleh
                Användare
                • december 2006
                • 704

                #8
                Ursprungligen postat av Micke
                Ett tips är att boka flyresan själv och ta kontakt med Stuart och Esther Grant för arrangemanget på plats.
                Har hört att det ska vara lite små krångligt att bara åka ut med Stuart Grants lokalbefolkning om man ska dyka.
                http://picasaweb.google.com/palleph

                Nya bilder laddas upp hela tiden


                Mvh Patrik

                Kampfisk!

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9579

                  #9
                  Ursprungligen postat av palleh
                  Finns nog en heldel danskar som åker ner som man kan hänga på och bäst är att åka med folk som varit där förr och har lite erfarenhet av det av många orsaker(inte tagen av egen erfarenhet)
                  Danskarna brukar också utgå från Stuarts anläggning. Att resa i Malawi kräver inga större efarenheter, men Stuart och hans personal är ovärderlig när det gäller att ta sig runt på Malawisjön.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • palleh
                    Användare
                    • december 2006
                    • 704

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke
                    Danskarna brukar också utgå från Stuarts anläggning. Att resa i Malawi kräver inga större efarenheter, men Stuart och hans personal är ovärderlig när det gäller att ta sig runt på Malawisjön.
                    Har jag fått delade åsikter om de nu hehe...Går det även lätt med hans lokalbefolkning när det gäller att ta sig runt och dyka på olika platser?
                    http://picasaweb.google.com/palleph

                    Nya bilder laddas upp hela tiden


                    Mvh Patrik

                    Kampfisk!

                    Kommentar

                    • Sacrium
                      Användare
                      • november 2005
                      • 353

                      #11
                      Ursprungligen postat av Micke
                      Ett tips är att boka flyresan själv och ta kontakt med Stuart och Esther Grant för arrangemanget på plats.
                      Det enklaste i så fall är att flygga till Kenya och därifrån till malawi eller?
                      Kollade lite priser på det där, men kan inte säga att jag tyckte det var sådär jättebilligt.
                      Flyget till Kenya var helt ok, men mellan kenya och malawi var inga billiga priser inte.

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9579

                        #12
                        Ursprungligen postat av palleh
                        Går det även lätt med hans lokalbefolkning när det gäller att ta sig runt och dyka på olika platser?
                        Ja det är väl just där man har hjälp av dem. Stuart har exporterat ciklider från Malawi sedan början av 70-talet, det finns knappast någon som har mer erfarenhet av sjön och dess ciklider. Den stora nackdelen med personalen är att det är väldigt stor omsättning på dem pga. HIV, den ena av de båda skepparna vi hade när vi var nere gick bort förra sommaren. Jag har aldrig hört något negativt och dem. Vill man resa runt i landet kan man lika bra göra det själv. Men vill man ta sig runt på sjön är Stuarts båtar och personal en stor tillgång.
                        Det enda han vill är att man går ihop en lite större grupp för att kunna dela på kostnaderna. Är man för få (som jag och min fru som åkte själva) tycker han att det blir blir för dyrt att ta ut båtarna eftersom drivmedel är dyrt i Malawi.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9579

                          #13
                          Ursprungligen postat av Sacrium
                          Det enklaste i så fall är att flygga till Kenya och därifrån till malawi eller?
                          Det var några år sedan vi var nere men då gav vi under 10 000:-/person t o r genom http://www.tranas-resebyra.se/. Vi flög då till Lilongwe via Nairobi. Senast jag kollade priser låg det på ca 11 000:-.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9579

                            #14
                            Carl och Lars Andersson i forumet är ju nere ett par gånger om året så de kan säkert lämna de senaste flygpriserna.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Gabbi
                              Användare
                              • april 2002
                              • 897

                              #15
                              Ethiopian airlines har börjat flyga också. Mellanlandar säkerligen i Addis. Jag skulle inte gå med på ett flygpris över 10.000 dit, om jag inte absolut var tvungen att åka ett speciellt datum, och inte kunde kompromissa.

                              De övriga 20.000 som nämndes någonstans kan möjligen brännas på dyken då, och båtbränslet, annars ser jag faktiskt inte hur man ska kunna göra av med så mycket pengar i Malawi.
                              www.akvarielagret.se/akvarieboken

                              Kommentar

                              Arbetssätt...