Skadliga Temperaturer för Tanganyika?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #16
    Det här låter kanske lite knäppt, men hur skulle det fungera med att slänga i några isbitar i akvariet? Det borde väl kyla ner vattnet lite i alla fall.
    Har någon provat?

    Kommentar

    • Prayerman
      Användare
      • juni 2004
      • 1314

      #17
      Men har ni verkligen typ över 30 grader dygnet runt i era lägenheter hela sommaren? Visst kan det bli varmt någon dag eller vissa stunder på dagen, men som någon sa, kvällarna är ju svala. Har du tagit tempen i karet?
      Tomas Wallengren
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        Ursprungligen postat av Prayerman
        Men har ni verkligen typ över 30 grader dygnet runt i era lägenheter hela sommaren? Visst kan det bli varmt någon dag eller vissa stunder på dagen, men som någon sa, kvällarna är ju svala. Har du tagit tempen i karet?
        Jag har haft 32 grader i akvariet...ca 29-30 i lägenheten en varm sommar. Inga problem alls att komma upp i dom siffrorna om man bor högst upp i bostadshus. Jag klarade att hålla nere tempen genom att halvera pumpar och ha nedsläckt akvarium samt göra vattenbyte varannan dag under den varmaste tiden.

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          Ursprungligen postat av Rembrandt
          Det här låter kanske lite knäppt, men hur skulle det fungera med att slänga i några isbitar i akvariet? Det borde väl kyla ner vattnet lite i alla fall.
          Har någon provat?
          Jag körde en stund med frysta petflaskor och hade ned i karet, men minskningen blev marginell samt att det var en del arbete med att dels få plats med dom i karet och dels frysa in nya hela tiden. Jag slutade med det och övergick till oftare vattenbyten och iskallt vatten vid bytet.

          Kommentar

          • Prayerman
            Användare
            • juni 2004
            • 1314

            #20
            hm, jo det blir varmt högst upp! Gäller å placera karen i rätt rum. Fast för killen som startade tråden verkar det ju inte funka, har man bara 18 kvadrat så har man. Känner även en kille i stan som har en lägenhet mot solsidan och samtliga fönster åt det hållet, han har problem med värmen.

            Jag är glad att jag slipper extra jobbet på sommarn :-). Jag har typ samma temp som på vintern.
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

            Kommentar

            • palleh
              Användare
              • december 2006
              • 704

              #21
              Ursprungligen postat av Prayerman
              hm, jo det blir varmt högst upp! Gäller å placera karen i rätt rum. Fast för killen som startade tråden verkar det ju inte funka, har man bara 18 kvadrat så har man. Känner även en kille i stan som har en lägenhet mot solsidan och samtliga fönster åt det hållet, han har problem med värmen.

              Jag är glad att jag slipper extra jobbet på sommarn :-). Jag har typ samma temp som på vintern.

              Samma här har högst en innertemp på 23 grader under varmsäsongen vilket är riktigt skönt å svalkande
              http://picasaweb.google.com/palleph

              Nya bilder laddas upp hela tiden


              Mvh Patrik

              Kampfisk!

              Kommentar

              Arbetssätt...