Rhamphochromis cf.esox yellow fin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattilohela
    Användare
    • januari 2006
    • 145

    Rhamphochromis cf.esox yellow fin

    liten fråga om Rhamphochromis cf.esox yellow fin dom är det nån som har haft dom eller har dom?
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Jag har den "vanliga" Rhamphochromis esox, och vad som skiljer dem åt vet jag inte. Den vanliga får även den ganska gulogande bukfenor.

    Hyffsat snäll mot andra ciklider och går förmodligen bra med det mesta som inte är allt för smått.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      Rhampsochromis Macrophalmus hanen har åxo knallgula fenor lustig att dom olika arterna är så snarlika..
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • wracker
        Användare
        • juni 2006
        • 295

        #4
        Mattil, prata med micke(rovfisken) han har misstänkligen Rhamphochromis cf.esox yellow fin..

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          Ursprungligen postat av wracker
          Mattil, prata med micke(rovfisken) han har misstänkligen Rhamphochromis cf.esox yellow fin..
          om du menar mig så svar nej .Det var några år sedan jag hade malawi, dock har en kompis sådana i sin odling Det är bara Hanen som har gula fenor och den heter Macrophalmus i efter namn om den inte har bytat namn på sistonde...
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • wracker
            Användare
            • juni 2006
            • 295

            #6
            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            om du menar mig så svar nej .Det var några år sedan jag hade malawi, dock har en kompis sådana i sin odling Det är bara Hanen som har gula fenor och den heter Macrophalmus i efter namn om den inte har bytat namn på sistonde...
            Nej Micke Jarhl. det var inte dig jag menade menade användaren Rovfisken härp å forumet. han heter också Micke

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #7
              Ursprungligen postat av wracker
              Nej Micke Jarhl. det var inte dig jag menade menade användaren Rovfisken härp å forumet. han heter också Micke

              ok... som det kan gå hehe
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • wracker
                Användare
                • juni 2006
                • 295

                #8
                hehe ja.. många micke på detta forum
                åter till ämnet. har nog aldrig sätt en ballare fisk tror jag. så cool med den silverskimmriga kroppen och klar/genomskinligt gula bukfena/analfena

                Kommentar

                • Rovfisken
                  Användare
                  • april 2005
                  • 178

                  #9
                  Ursprungligen postat av wracker
                  hehe ja.. många micke på detta forum
                  åter till ämnet. har nog aldrig sätt en ballare fisk tror jag. så cool med den silverskimmriga kroppen och klar/genomskinligt gula bukfena/analfena


                  den kan även vara Rhampochormis Leptosoma jag har med lite tur. ingen skulle bli gladare än jag. kollade i Btn : malawiciklider i sin naturliga miljö. snyggt med lite tänder. Rhampochromis Lucius e en baddare oxå , samt R.Ferox "yellow fin" hanen som skimmrar i lite blått.


                  Tony kan inte du lägga upp en bild eller 2 på dina esox??

                  Jarhl . hur stora va dina Macrothalmus samt din polares ? kul o veta hur stora dom bli i verkligheten.alltid trevligt o veta hur många cm man kan pressa upp dom i.
                  Senast redigerad av Rovfisken; 03 juni 2007, 23:17.
                  Mina kar

                  http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    #10
                    Ursprungligen postat av Rovfisken
                    den kan även vara Rhampochormis Leptosoma jag har med lite tur. ingen skulle bli gladare än jag. kollade i Btn : malawiciklider i sin naturliga miljö. snyggt med lite tänder. Rhampochromis Lucius e en baddare oxå , samt R.Ferox "yellow fin" hanen som skimmrar i lite blått.


                    Tony kan inte du lägga upp en bild eller 2 på dina esox??

                    Jarhl . hur stora va dina Macrothalmus samt din polares ? kul o veta hur stora dom bli i verkligheten.alltid trevligt o veta hur många cm man kan pressa upp dom i.
                    tjena jag tror utan att veta säkert är macrophalmusen en av dom minsta i det släktet honorna stannar runt 20-25cm däremot hanen var nog uppe i 30cm ca...min kompis har nog bara ungdjur kvar runt 15 cm
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...