ska inte auratus va aggro??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drenner
    Användare
    • januari 2007
    • 272

    ska inte auratus va aggro??

    jag fick lek på mitt auratus par tidigare i veckan men dom har inte visa aggro betéende för fem öre det är första gången så det kanske kommer me åldernn eller??
    160l malawi
    112l sällskapskar/CA:D
    24l yngelkar:D
  • Sacrium
    Användare
    • november 2005
    • 353

    #2
    Det är väl lite olika på individerna också. De flesta jag har haft har varit ordentligt aggresiva, men så finns det några som är lugna också.

    Kommentar

    • drenner
      Användare
      • januari 2007
      • 272

      #3
      ok för mina är inte alls aggro av sig, bara lugna o fina
      160l malawi
      112l sällskapskar/CA:D
      24l yngelkar:D

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #4
        Ursprungligen postat av drenner
        jag fick lek på mitt auratus par tidigare i veckan men dom har inte visa aggro betéende för fem öre det är första gången så det kanske kommer me åldernn eller??
        Nej har du bara ett par fins det ju ingen att vara aggro mot

        Kommentar

        • drenner
          Användare
          • januari 2007
          • 272

          #5
          nä men dom går inte ensamma i karet, så det skulle va dom som hane skulle va aggro mot, men det finns ju bara en auratus hane om det var så du mena.
          160l malawi
          112l sällskapskar/CA:D
          24l yngelkar:D

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Ursprungligen postat av drenner
            nä men dom går inte ensamma i karet, så det skulle va dom som hane skulle va aggro mot, men det finns ju bara en auratus hane om det var så du mena.
            Många arter är endast aggro inom sin egen grupp. Anledningen till att din hane inte är aggro beror troligen på bristen av konkurrens från en annan auratus hane.

            Kommentar

            • Rhodebaert
              Användare
              • februari 2006
              • 557

              #7
              Ursprungligen postat av Malawe
              Många arter är endast aggro inom sin egen grupp. Anledningen till att din hane inte är aggro beror troligen på bristen av konkurrens från en annan auratus hane.
              Dock hade vi en ensam auratushane i skolan som var helt tokig och slutligen fick dö för att ha innebar ett hot för alla andra fiskar.
              Det går alltid en senare buss.

              Kommentar

              • drenner
                Användare
                • januari 2007
                • 272

                #8
                jag har alltid fått höra att auratus hanar ska va aggro mot alla fiskar, och i artbeskrivningen här på NCS står det att dom ska ha 450l kar MEN i BTN-guide om malawiciklider står det 150l, det är ju en viss skillnad
                160l malawi
                112l sällskapskar/CA:D
                24l yngelkar:D

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #9
                  auratus är liksom en del andra arter aggressiv även mot andra arter, den är inte som tex tropheus som förefaller vara totalt passiv mot andra arter, att dina inte är så aggressiva är väl bra kanske!? de flesta auratus har en hög aggressiv nivå en del få är extrema och passar inte i akvarium, sen är det enstaka som oxå är lite mildare!
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #10
                    jaa den är så ofta aggressiv för auratus o jag haft den egna tidigare den är aggressiv o bet mkt fisk så klart av hane.. men åsikt klart den för honor hände aggressiv.. så man måste köp den en gång första fisk den så inte skaffa mer ny för auratus eller nån chipokae m.m. så jag haft den hänt min tidigare den auratis den beta sig hjäl fiskar svagt till döds o även mot honor.. om hona har in i en separeta akvarium när över yngel så sen jag släppte den hona tillbaka så den bet henne slut döds så klart tidigare i 10-12 år sedan jag hade den.. men den är klart vacker fisk ser ut färg snyggt.. synd..
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    • drenner
                      Användare
                      • januari 2007
                      • 272

                      #11
                      snygga e dom det var därför jag köpte dom vi får väll se hur det går hoppas han inte blir aggro sen bara...
                      160l malawi
                      112l sällskapskar/CA:D
                      24l yngelkar:D

                      Kommentar

                      Arbetssätt...