är den rätt arter fiskar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    är den rätt arter fiskar??

    jag har min 375 liter akvarium o har den 5 arter och total den 33-34 stycker..
    min fiskar är den
    ps.crabro
    ps.sp"acei" (marigold)
    metria.esthera (rödzebra)
    lab.sp"hongi"
    lab.trewavasae (redtop)

    min 74liter yngelodling den ps.sp"acei" marigold skall jag släpper den fiskar till den större akvarium så runt 22-25mm stor nu den yngel???
    jag är lite rädd för den ps.crabro har större mun kan ta yngel ?? o samma ser ut oxåå några metria.esthera (rödzebra) har nån blir mun.. har två honor rödzebra har munruvare tugg så eller jag vänta dåå??? eller skall jag sälja dom ps.sp"acei" marigold?? eller hur så jag vill själv behålla den alla den min fiskar dåå??????
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Ursprungligen postat av classe
    jag har min 375 liter akvarium o har den 5 arter och total den 33-34 stycker..
    min fiskar är den
    ps.crabro
    ps.sp"acei" (marigold)
    metria.esthera (rödzebra)
    lab.sp"hongi"
    lab.trewavasae (redtop)

    min 74liter yngelodling den ps.sp"acei" marigold skall jag släpper den fiskar till den större akvarium så runt 22-25mm stor nu den yngel???
    jag är lite rädd för den ps.crabro har större mun kan ta yngel ?? o samma ser ut oxåå några metria.esthera (rödzebra) har nån blir mun.. har två honor rödzebra har munruvare tugg så eller jag vänta dåå??? eller skall jag sälja dom ps.sp"acei" marigold?? eller hur så jag vill själv behålla den alla den min fiskar dåå??????
    Alla dina arter är potentiella yngelätare. Är ynglen 2,2-2,5cm? Det kan gå att släppa i dom, men det kan också bli så att de större är och nafsar efter dom så att de dör pga stress. Jag skulle vänta lite med att släppa in dom om jag vore du...t ex tills de är 3cm.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      okej jag vänta lite det själv med den så klart till 3 cm. så bra tack mkt av Malawe..

      klart min favoritt är den ps-sp."acei" marigold är den fint färg fiskar. och samma med den metria.esthera(rödzebra)
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      Arbetssätt...