Inbrott I Min Lokal!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #91
    Undrar hur det går för dig. Med reservation för att vara elak mot den stackarn som jag skickar på länk nu. Så jag bara undrar. Jag anklagar ingen utan bara undrar om detta kanske kan vara dina fiskar?
    Länken borttagen
    Senast redigerad av Wilhelm; 21 juli 2007, 22:07. Anledning: Inte relevant länk

    Kommentar

    • Barracudan
      Användare
      • april 2005
      • 453

      #92
      Det tror jag inte, då killen säljer Zairefrontosor, medans de stulna var Mpimbwe. Det syns också på bilden att det är Zairefrontosor.
      Frontosamarkus

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #93
        Inte alls reko,enligt mig, att "hänga ut" en annons på inga som helst grunder (som jag fattar det) så fort en annons dyker upp på de fiskar som stals vid inbrottet! Hade jag varit den som hade haft annonsen ahde jag fan kännt mig superkränkt! Skulle inte du det???
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • m[A]use^
          Användare
          • december 2005
          • 909

          #94
          Ursprungligen postat av ozric
          Inte alls reko,enligt mig, att "hänga ut" en annons på inga som helst grunder (som jag fattar det) så fort en annons dyker upp på de fiskar som stals vid inbrottet! Hade jag varit den som hade haft annonsen ahde jag fan kännt mig superkränkt! Skulle inte du det???
          Tror alla vet var nivån/ribban ligger i denna tråd. Så skulle en annons postas så får man med sunt förnuft bemöta den. Tycker det är bra att folk engagerar sig! Det är positivit!
          Min zoon
          -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
          Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
          http://www.malawifreaks.se/forum

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #95
            Nej det finns verkligen inga grunder. Men ville försöka engagera mig lite. Nu var det ju inte de fiskarna. Det var ju bra

            Och nej jag hade inte känt mig kränkt om det hade varit min annons.

            Kommentar

            • olaJ
              Användare
              • augusti 2003
              • 584

              #96
              Det går trögt, jag har inte ens fått polisanmälan sänd till mig ännu, innan dess kan jag inte kontakta mitt försäkringsbolag etc.....känns som om det rinner ut i sanden lite grann. Jag får väl ta tag i det efter semestern.
              Tack för att ni håller ögonen öppna, men det är nog kört med fisken nu så för att ni inte skall trampa någon stackars annonsör på tårna så häng inte ut dom här utan messa mig i så fall privat om det verkligen är chans att det är mina firrar mm.

              Tack
              Ola
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

              Kommentar

              • endymion

                #97
                Jag hade ett riktigt skit år för två år sedan med två inbrott och en bilkrock. Vad jag lärde mig, ligg på försäkringsbolag och polis så in i. Annars får du inte igen några pengar.

                Kommentar

                • Nüddlah
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 294

                  #98
                  Sätt fast ett cykellås på fiskarna, det funkar skitbra, i allafall i teorin när man är full. Ha det bra alla människor, ni är alla älskade och underbara människor på jorden, varje individ.. Ska hälsa från koskenkorva med, min närmaste vän denna kväll. // Nicke noodle (det har hänt att jag ätit nudlar)

                  Kommentar

                  • Anettejt
                    Användare
                    • juli 2007
                    • 9

                    #99
                    Ursprungligen postat av olaJ
                    Det går trögt, jag har inte ens fått polisanmälan sänd till mig ännu, innan dess kan jag inte kontakta mitt försäkringsbolag
                    Ola
                    Det tycker jag verkar konstigt.
                    Jag har gjort två polisanmälans förluster det senaste året, och de kom inom en vecka. Försäkringsbolaget kan du kontakta ändå.
                    Ring polisen och begär in underlag till försäkringsbolaget.
                    Utredningen är ju en helt annan sak som kan ta lång tid.
                    Beklagar det inträffade!

                    Kommentar

                    • olaJ
                      Användare
                      • augusti 2003
                      • 584

                      Ursprungligen postat av Anettejt
                      Det tycker jag verkar konstigt.
                      Jag har gjort två polisanmälans förluster det senaste året, och de kom inom en vecka. Försäkringsbolaget kan du kontakta ändå.
                      Ring polisen och begär in underlag till försäkringsbolaget.
                      Utredningen är ju en helt annan sak som kan ta lång tid.
                      Beklagar det inträffade!
                      Jag har kontaktat försäkringsbolaget direkt efter inbrottet, så dom vet redan om att en anmälan gjorts, men utan kopia på polisanmälan och komplettering av saker som kommit fram sedan anmälan är det ingen mening att stöta på dom igen. Helt ärligt så känns det som om det är mer jobb än det är värt att skaffa fram kvitton och värderingar på fisk mm. Men jag skall ta tag i det efter semestern.
                      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                      Kommentar

                      • Malawi Micke
                        Användare
                        • oktober 2006
                        • 167

                        Ja det må jag säga att detta var nog det jävligaste jag hört..
                        Lider med dig!! Har varit med om en liknande grej för några år sedan hade vi en bur med kanarie fåglar i, närmare bestämt 4st på våran alltan.
                        Och en dag när jag kom hem hade nån jävla klåpare varit där och tagit 3st plus allt fågelfrö jag hade i en liten behållare.. Alltså i buren fanns det kvar en liten ensam och hungrig kanariefågel.. Så det finns fan folk som snor allt dom kan och ser.
                        malawi 4 life

                        Kommentar

                        Arbetssätt...