Inbrott I Min Lokal!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    Inbrott I Min Lokal!!!

    Kom ner i lokalen idag och insåg efter ett tag att någon gjort inbrott och stulit en hel del, både fiskar, foder och utrustning, ingenting var förstört, täckglas avtagna och snyggt lagda åt sidan, pumpar urtagna och lagda i baljor, inget spill eller så på golven, dom har vetat vad dom har gjort och vad dom velat ta......alltså är det förmodligen någon som har varit och rekat vid tidigare besök. Man tror ju att man kan lita på folk, men hädanefter kommer jag att vara mycket noga med vem jag släpper ner till mina fiskar. Så jag vill be alla här om ni skulle vilja hålla utkik efter om någon försöker sälja fisk eller tillbehör på annonser eller om ni hör något någon annanstans. Maila mig direkt eller ring ola@transten.se 0708-590531.

    Det som stals var:
    6 st VF XL Cyphotilapia frontosa "Blue Mpimbwe" 2 hanar och 4 honor.
    1 st VF hane Cyphotilapia frontosa "Halembe"
    20 st Tropheus duboisi "Mazwa"
    4 st pumphuvud Project 1801, nya i kartong
    2 st doppvärmare Project Easy Clima 100w, nya i karton
    Diverse oöppnade foderburkar, NLS till ett värde av ca 2500:-

    Det kan vara mer som är stulet, har inte hunnit gå igenom hela lokalen och "minnas" vad som borde funnits på respektive plats....F*N, man blir så J**** ARG!! Det lutar ju helt klart åt ett beställningsjobb, hur kan man?????

    Hoppas ni hör ngt.

    Ola Johannesson, Landskrona
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    #2
    Fan va ruttna människor det finns...trodde inte denna hobby hade några kriminella direkt.
    Senast redigerad av palleh; 22 maj 2007, 19:58.
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • Pieter
      Användare
      • augusti 2004
      • 251

      #3
      asså skall fasen inget vara helit?

      men fatta alltså kånka omkring med hinkar/påsar med fisk, det måste ju ha varit några stycken som gjorde detta.

      tänk på att inte kladda för mycket om du vill att polisen skall kunna ta fingavtryck, om du nu gör en anmällan.

      jaja lider med dig.

      //Pieter

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        Hej Ola.

        vilket skit, men som sagt vem snor fiskar....måste ju vara nån som hade planlagt det iaf. men hade du inte en massa dörrar innan man kom in till ditt? Hade de brutit upp alla eller hade de öppnat nån yttre dörr med nyckel? i så fall begränsar det ju urvalet........

        jag lider med dig och blir själv lite nojig över min lokal, men min värsta mardröm är att nån bryter sig in och slår sönder allt och det vore ju katastrof..
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • augusti 2003
          • 584

          #5
          Ursprungligen postat av Pieter
          asså skall fasen inget vara helit?

          men fatta alltså kånka omkring med hinkar/påsar med fisk, det måste ju ha varit några stycken som gjorde detta.

          tänk på att inte kladda för mycket om du vill att polisen skall kunna ta fingavtryck, om du nu gör en anmällan.

          jaja lider med dig.

          //Pieter
          Det är polisanmält och låskolvarna är utbytta, förmodligen har någon huvudnycket kommit på drift eftersom det inte finns brytmärken och dörrarna är försedda med brytskydd. Polisen kommer inte att titta på det om jag inte hittar något spår, typ ciggfimp, att dom ätit eller druckit något eller så, men tyvärr har dom inte lämnat något. Täckglasen är mer kalk än glas så där finns nog inga avtryck.

          Men som sagt, håll ögonen öppna så är jag tacksam.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #6
            Jag har själv tänkt på det om nån skulle hoppa ner i lokalen efter krogen tex eller nått och ha kul och slå sönder allt men även tänkt att folk kanske gör ett som du nämner.

            SÅ USELT GJORT!!!

            fattar bara inte att folk måste sno saker och ting, spara och köp för guds skull.

            Kommentar

            • olaJ
              Användare
              • augusti 2003
              • 584

              #7
              Är det någon som har koll på om det kan gå på hemförsäkringen i ett sånt här fall?
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

              Kommentar

              • Nüddlah
                Användare
                • januari 2007
                • 294

                #8
                6 st VF XL Cyphotilapia frontosa "Blue Mpimbwe" 2 hanar och 4 honor.
                1 st VF hane Cyphotilapia frontosa "Halembe"
                20 st Tropheus duboisi "Mazwa"

                fan det låter ju som om det skulle kunna varit jag som stulit det, precis såna fiskar jag ville ha till mitt 1500 liter.. hehe men det är inte jag så klart. Och jag har redan köpt mina dubbar så dom kommer inte därifrån heller.

                Synd, och konstigt att det finns folk med den desperation efter fiskar att dom gör intrång och stjäl. Jaja risken att det skulle hända är jävligt liten och att det kommer att hända igen ännu mindre. Bara förvånansvärt och lite skrämmande.

                Kommentar

                • palleh
                  Användare
                  • december 2006
                  • 704

                  #9
                  Det känns mer logiskt att folk snor vanligare saker...inte fiskar och dyligt då är man riktigt desperat
                  http://picasaweb.google.com/palleph

                  Nya bilder laddas upp hela tiden


                  Mvh Patrik

                  Kampfisk!

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • augusti 2003
                    • 584

                    #10
                    Ursprungligen postat av Lutt
                    Jag har själv tänkt på det om nån skulle hoppa ner i lokalen efter krogen tex eller nått och ha kul och slå sönder allt men även tänkt att folk kanske gör ett som du nämner.

                    SÅ USELT GJORT!!!

                    fattar bara inte att folk måste sno saker och ting, spara och köp för guds skull.
                    Jag kan ju säga som så att antalet besök av okända utomstående kraftig kommer att begränsas i framtiden, synd om dom ärliga som vill kolla på alla fiskar (Dom man har kvar vill säga).....
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • endymion

                      #11
                      Jag ringde och frågade om min lokal. I min försäkring ingår det ett skydd för saker förvarade på annan plats. Där belopp upp till 50000 täcks, kravet är dock att det är ett utrymme dit endast jag har nyckel.

                      Kommentar

                      • Rhodebaert
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 557

                        #12
                        Väldigt tråkigt Ola. Beklagar verkligen. Måste dock med glimten i ögat säga: Det är inte brott innan du åker fast.

                        Hade de valt ut fiskar av värde ur en stor mängd?
                        Det går alltid en senare buss.

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          #13
                          Ursprungligen postat av olaJ
                          Är det någon som har koll på om det kan gå på hemförsäkringen i ett sånt här fall?

                          som endymion säger så finns det nog ett visst skydd så kontakta ditt bolag, jag fick ersättning för akvarier och grejer när det sprack ett i min lokal, på hemförsäkringen

                          nu för tiden har jag en tilläggsförsäkring för lokalen.....
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • specmats
                            Användare
                            • december 2004
                            • 3060

                            #14
                            Ursprungligen postat av olaJ
                            Jag kan ju säga som så att antalet besök av okända utomstående kraftig kommer att begränsas i framtiden, synd om dom ärliga som vill kolla på alla fiskar (Dom man har kvar vill säga).....
                            Har du regelbundet öppet, typ en dag i veckan eller är det endast efter överenskommelse?, hur länge har du haft det som blev stulet?, kan nog vara bra att installera dolda kameror i sin lokal...trist men nödvändigt
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

                            Akvarie-setup (Salt)

                            Kommentar

                            • Tony
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4594

                              #15
                              Usch vad surt, lider verkligen med dig!

                              Hoppas försäkringen täcker så du klarar dig!
                              Tony Englund

                              Kommentar

                              Arbetssätt...