vilka bilder!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #46
    Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
    Här är listan på lite pryttlar du kan behöva:

    Choosing the right domain name can be overwhelming. Our personalized customer service helps you get a great domain.


    Bra att Terje Hellesø lägger ut listan så man slipper fråga.
    Skönt att veta att jag kan ta lika bra bilder som Terje För det kan jag väl när jag har likadan kamera?
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #47
      Usch vad många pryttlar man behöver för att ta bra bilder.
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #48
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Usch vad många pryttlar man behöver för att ta bra bilder.
        Men man utvecklas mer som fotograf av att läsa hans artiklar än pryllistan
        Choosing the right domain name can be overwhelming. Our personalized customer service helps you get a great domain.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • m[A]use^
          Användare
          • december 2005
          • 909

          #49
          Imponerande o läsa lite artiklar från hans sida! Han har verkligen sätt prent på att intigrera det här med ljus med otroligt medvetande! Så pass till vida att han svarar jag väntar på ljuset på tilltal Då har man blivit lite hobby skadad! Fast på ett positivt sätt!

          När vi pratar teknik o.s.v SJÄLVKLART!!!! jag säger det igen! SJÄLVKLART måsta man ha bra tekniska förutsättningar! Som jarninen oxå vill hävda! O det är inte att vi lägger ribban låg som amatör fotografer o är helt nollställda! Som ja sa förut klar man är nyfiken på vad ex. en bil har under huven! Den går ju så fort! Men det är ju föraren bakom ratten som ser till o få bilen i mål o till vinst! Hoppas Zaphi förstår vad ja menar...

          En compact kamera går ju inte styra så mkt med hur mkt ljus man vill släppa in, vilka brännvidder man vill ha o.s.v! Låt oss vara nyfikna det är ju det som gör att vi utvecklas!
          Min zoon
          -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
          Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
          http://www.malawifreaks.se/forum

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #50
            Ursprungligen postat av Micke
            Men man utvecklas mer som fotograf av att läsa hans artiklar än pryllistan
            http://www.helleso.com/articles.asp
            Jo det stämmer.Man lär sig alltid nåt.

            Men på tal om fotografering hinner du svara på mitt PM till dig nu innan 18:10?
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • november 2003
              • 1585

              #51
              Fisken i sig är inte så svår att fota i detta fall, det som är svårt är ju att tajma in tillfället då dom tex växlar äggen/ynglen. I detta mindre kar 96 liter så är ju chansen betydligt större att lyckas än om man har dom i tex 540 med mer inredning.

              Mina Ottostigma går för närvarande i ett 330 liters med 80 kg sand och en massa nergrävda och förankrade pvc rör). I de fall då fiskarna inte gömmer sig inne i rören så går det att komma riktigt nära och säkerligen ta lika bra bilder som Angel. Det handlar inte om teknik som den viktigaste parametern, den saken är då säker utan om kunnande som i alla andra fall, även vad gäller riffandet på guran.

              Passar på att lägga upp ett par bilder (oredigerade, skulle säkert gå att skärpa eller färga upp för den som vill...). Min första lek gick bra men ynglen klara sig inte mer än några dagar, men den andra leken så har det gått mycket bättre och snart är det möjligt för den som vill att införskaffa sig en egen grupp Boråsodlade Otostigma, annons kommer på köp och sälj
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              Arbetssätt...