If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Synd bara att en hel del av bilderna inte va något vidare.
Kollade som hastigast på vanliga arter som Auratus, Lombardoi och Greshakei med klart bleka och taskiga fiskar. Ger inte direkt rättvis bild.
Maylandia förresten, är det något nytt namn på Metriaclima eller är det folk som är oense om artindelningen?
Maylandia förresten, är det något nytt namn på Metriaclima eller är det folk som är oense om artindelningen?
Maylandia är väl det ursprungliga namnet om jag inte minns fel. Sen var det nån som inte tyckte att det var ett riktigt namn (riktig beskrivning) och kom på Metriaclima istället och nu vet man inte riktigt vad som gäller. Typ.
Som jag har fattat de tycker de flesta vetenskapsmän att Maylandia borde gälla men att exempelvis Ad Konings tycker att de heter Metriaclima. Dock lite osäker på detta, nog bara något jag hört från någon, och det är ju inte alltid det stämmer...
Krångligt system det där, men vad jag kunde förstå finns för närvarande inget rätt och fel eller? Eftersom flera är oense om vilket det korrakta namnet är och borde vara.
Kommentera