Malawi -> Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falköping Andreas
    Användare
    • februari 2006
    • 1214

    #16
    Ursprungligen postat av Tony
    VF Permaxillaris i den storleken för 200kr? Knappast troligt då odlade brukar ligga på det dubbla i samma butik.
    Jaja jag kan ju minnas fel hehe men jag vet bara att jag blev så förvånad över att de var så billiga förhållande vis. men de kanske inte ens var VF det e ju en rimlig förklaring.
    http://www.skovdeaf.se/

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #17
      Ursprungligen postat av Tony
      VF Permaxillaris i den storleken för 200kr? Knappast troligt då odlade brukar ligga på det dubbla i samma butik.

      Priset för vuxna VF permaxillaris ligger på det tredubbla/styck.

      Moderator får ta bort inlägget om det blir för mycket reklam nu. Tilläggas kan, att han inte hade inne några nu...

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • februari 2007
        • 697

        #18
        Det är visst MYCKET svårt att se skillnad på kön på permaxillaris.
        Kent sa att han låter ett gäng gå i samma kar, och sedan när dom har parat ut sig, fördelar man paren så att man har färdiga par i flera olika kar...
        Senast redigerad av HenrikV; 16 maj 2007, 20:52.

        Kommentar

        • Falköping Andreas
          Användare
          • februari 2006
          • 1214

          #19
          ok Där va nog svaret att det inte va parmaxillaris jag såg vid det tillfället utan något annat som bara var lite lik..
          http://www.skovdeaf.se/

          Kommentar

          • Xork
            Användare
            • januari 2006
            • 93

            #20
            Ursprungligen postat av Byttorp
            Allting är ju relativt när det kommer till prisbild på fisk, men jag skulle då rakt inte säga att dessa fiskar är billiga. OM du menar de två fiskarna som Kent hade så finns numera den ena fisken hos mig, det som i så fall förmodas vara honan. Men du är varmt välkommen hem för att könsbestämma mina fiskar om du tycker det är lätt, för egen del så blir det mycket gissningar för tillfället då jag inte har "vänt på dom" ännu.
            Det var 4 stora från början, jag har ett par hemma hos mig oxå. Riktigt granna. Jag hade tur och fick ett fungerande par. Går alltid tillsammans. Nu spenderar de större delen tillsammans inknödda i en grotta de valt. Lär vara riktigt svåra att få lek på så vi får se

            Gillar fisken skarpt
            Senast redigerad av Xork; 16 maj 2007, 23:20.
            Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.se

            Kommentar

            • HenrikV
              Användare
              • februari 2007
              • 697

              #21
              Ja just det, vet inte om någon är så intresserad men jag kan ju skriva vad det blev.
              5st Callochromis Pleurospilus "Kigoma"
              4st Xenotilapia Flavipinnis "Kekese" (?)
              8st Cyprichromis Leptosoma "Utinta"
              2st Eretmodus Cyanostictus "Kigoma"
              2st Altolamprologus Compressiceps "Sumbu"

              Kemin i akvariet verkar vara bra. Både hästnosarna och Compressicepsen verkar ha parat ut sig direkt. (Inga kräsna fiskar här inte... )
              Callochromis och Xenotilapia verkar funka bra ihop, fast den största och vackraste Callochromishanen verkar ändå vara medveten om att han är störst och vackrast...

              Angående foder, så verkar det som om cyklops är grejen för alla dessa. Visserligen äter Compressicepsen det mesta ändå.

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #22
                Ursprungligen postat av Rembrandt
                Callochromishanen verkar ändå vara medveten om att han är störst och vackrast...
                Jo dom kan vara liiite påfrestande ibland.
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                Arbetssätt...