får ofta ändra stenar plats??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    får ofta ändra stenar plats??

    jag egna så klart hemmakavariefiskar den så klart mkt ofta ändrar sig plats den för malawisjön så den mår bra med den när jag bytt vatten varje vecka 30-40procent o så mindre tredje vecka mellan en månad så ändrar jag med stenar plats sig den är det rätt?? så den inte slåss mkt varandra i akvariefiskar så klart den när man kommit sin nya fiskarna så den viktigt man ändrar sig stenar plats så den inte jaga efter dom när kommer ny fiskar hemmaakvarium. är det bra??? eller hur dåå?? hur med andra ni egna hemma akvariefiskar.. jag har inte den "bnt" den eller modules själv så fundrar den skall skaffa framtid kanske.. det är ingen problem om ändra och flyttar stenar den i plats så den i akvarium???? jag har cirka 35 fiskar där malawiciklider i 375 liter..
    Senast redigerad av classe; 08 maj 2007, 21:27.
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    #2
    Jag tycker inte att det verkar som att fiskarna lider av ommöbleringar i akvariet. Jag har svårt att förstå vad du skriver Classe men jag gissar att du vill veta vad folk tror om att flytta runt stenar. Jag brukar inte flytta runt stenarna om jag inte måste. Om någon fisk är överdrivet aggresiv mot andra har jag försökt att dämpa det genom att flytta runt lite.
    Det går alltid en senare buss.

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      Användare
      • april 2002
      • 1338

      #3
      Hmm, får se om jag förstått dig rätt;
      Du flyttar runt stenarna i ditt akvarium när du byter vatten, varje till var tredje vecka. Du gör detta för att minska deras aggressivitet. Du undrar om detta är bra, och om andra gör så? Har jag förstått dig rätt?

      Om det stämmer så kan jag säga att jag hade aldrig orkat flytta runt på stenar för att få fiskarna att slåss mindre, även om det kanske skulle funka för en kort stund eftersom deras revir bryts upp.

      Ett tips, sätt ut punkter och dela upp det du skriver i korta meningar och stycken så blir din text kanske lite lättare att förstå.
      Tjugofem år med ciklider.
      http://www.malmoakvarieforening.se
      Centralamerika 2006
      Svart kaffe och drömmeri...

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        Ursprungligen postat av Rhodebaert
        Jag tycker inte att det verkar som att fiskarna lider av ommöbleringar i akvariet. Jag har svårt att förstå vad du skriver Classe men jag gissar att du vill veta vad folk tror om att flytta runt stenar. Jag brukar inte flytta runt stenarna om jag inte måste. Om någon fisk är överdrivet aggresiv mot andra har jag försökt att dämpa det genom att flytta runt lite.
        jaaaa jag menar att jag ofta flyttar stenarna plats i akvarium, så den blir mindre aggressiv när kommer ny fiskar i hemmaakvarium.. dom har jaa kvar revir sin fiskar där !!
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #5
          Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
          Hmm, får se om jag förstått dig rätt;
          Du flyttar runt stenarna i ditt akvarium när du byter vatten, varje till var tredje vecka. Du gör detta för att minska deras aggressivitet. Du undrar om detta är bra, och om andra gör så? Har jag förstått dig rätt?

          Om det stämmer så kan jag säga att jag hade aldrig orkat flytta runt på stenar för att få fiskarna att slåss mindre, även om det kanske skulle funka för en kort stund eftersom deras revir bryts upp.

          Ett tips, sätt ut punkter och dela upp det du skriver i korta meningar och stycken så blir din text kanske lite lättare att förstå.
          jaa så klart jag menar det så den själv egna.. jag är svårt särkil på svenska språk för jag egna döva.. okej.. jag har den många år med akvariiefiskar så i snart 30 år själv o blir aldrig trött.. jaa jag egna så klart ändrar mkt stenar o stenar plats i akvarium i malawiciklid den så klart den bra den mindre hårt stress så klart.. jag byter ofta vatten själv 30-40 procent i vecka så klart men flytta stenar när jag planera köpa fiskar 1-2 dagar efter den ny bytt vatten och flyttar stenar i akvarium.. den mår bra med varandra o leker mkt klart sig ofta.. brukar ni göra oxåå??
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          Arbetssätt...