kungfisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #16
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Intressant, trodde att dessa ettriga små Malawi firrar kunde reta gallfeber och halv stressa ihjäl en så pass lugn och fin Vieja som synspila.
    Ja, det trodde jag också. Verkligheten är snarare att viejan skalar fjällen av samtliga malawiciklider, tillochmed Nimbochromis fuscotaeniolatus som normalt ses som en stöddig malawiciklid. Det var ju från början inte meningen att de där viejorna skulle simma bland malawi, men viejan var tänkt som foderfisk till rovisarna.. gick väl sådär
    Tony Englund

    Kommentar

    • wracker
      Användare
      • juni 2006
      • 295

      #17
      Ursprungligen postat av Tony
      bland malawi, men viejan var tänkt som foderfisk till rovisarna.. gick väl sådär

      rovisarna blev foderfisk åt viejan istället ? är det de du menar ?
      haha
      fusco är ju en jävla tuffing iaf de ex jag sätt

      Kommentar

      • drenner
        Användare
        • januari 2007
        • 272

        #18
        kungen i karet...snarare kungarna hos mig!! alla mina m.zebra är ganska elaka mot dom andra inte minst sinsemellan ibland.... dom är orsaken till att mina små aulonocaror alltid är så magra
        160l malawi
        112l sällskapskar/CA:D
        24l yngelkar:D

        Kommentar

        • Mattilohela
          Användare
          • januari 2006
          • 145

          #19
          det är nog två som bestämmer Tyrannochromis nigriventer,
          Champsochromis caeruleus i min burk det är dag till dag mellan dom två

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #20
            Kan säga att efter haft malawi i många år och CA i några år så är dom ganska olika till sättet iaf i mitt kar ,den beslutsamheten som CA besitter finns inte när det gäller Malawi och då menar jag reviret skyddande, speciellt tror jag att det mesta beror på deras olika sätt ang,yngelvård.
            Senast redigerad av Micke Jarhl; 09 maj 2007, 17:15.
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • tezz
              Användare
              • februari 2006
              • 1069

              #21
              Prova att sätta i en ensam tropheus bland ett gäng CA efter som han blir ensam och det inte finns några artfrender att bråka med så kommer han att tracka varenda fisk i karet och vinner helatiden på grund av han är dubbelt så snabb

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                #22
                den som provar få se ...beror helt på vilka CA där går..ett ensamt stort dovii eller Motaguense par så lär han inte bli gammal där imot ett stort par Veija synspilum skulle inte hinna med i svängarna det kan jag hålla med dom...Har märkt att mina Cichlasoma grammodes är och blir riktigt giftiga vid sitt revir både capintes och loisellie fick vika ner sig på slutet ...i mitt kar håller ett stort par pearsei högra sidan av karet ca 60*60cm till vänster har ett V.Synspila par i mitten går ett loisellie par .sen bakom min BTN bakgrund har mitt Petenia splendida par tagit sitt revir ..inga andra fiskar kommer in där numera
                Senast redigerad av Micke Jarhl; 10 maj 2007, 01:22.
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • tezz
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1069

                  #23
                  Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                  den som provar få se ...beror helt på vilka CA där går..ett ensamt stort dovii eller Motaguense par så lär han inte bli gammal där imot ett stort par Veija synspilum skulle inte hinna med i svängarna det kan jag hålla med dom...Har märkt att mina Cichlasoma grammodes är och blir riktigt giftiga vid sitt revir både capintes och loisellie fick vika ner sig på slutet ...i mitt kar håller ett stort par pearsei högra sidan av karet ca 60*60cm till vänster har ett V.Synspila par i mitten går ett loisellie par .sen bakom min BTN bakgrund har mitt Petenia splendida par tagit sitt revir ..inga andra fiskar kommer in där numera
                  Jag hade djävuls ciklider, zebror+lite anart och en väldigt kaxig dubbe för 15-20år sen rätt roligt spelade inte så stor roll vilken världsdel dom kom i från vilket ph dom skulle ha och alla fick mygglarver,oxhjärta och till och med hundmat ibland
                  Inga vatten byten slog bara på lite när det behövdes ändå var dom fina i färgen och så ut att må bra
                  Ibland undrar jag om det inte är för man är så petig som gör att fiskarna är så känsliga i dag

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    #24
                    Högst i rangordningen är en av mina metraclima big blotch masinje, plus min f.katale hane. Sen har jag flera st. andra under som ständigt försöker ta plats i karet.

                    Men m.blotch har tagit ett permantent revir som ingen lyckats ta ifrån honom, o f.katale tar lite provisoriskt var han vill. Sen ständigt maktkamp mellan min polit hane o johanni hane. Men dom ligger klassen under blotch o katale. Längst ner på skalan kommer nog min stackars red empress hane. Kommer inte ihåg senast han färgade ut ordentligt! Ska ordna till min uppsättning i karet när jag får lite plast över i andra kar! Färre arter o istället komplettera dom jag gillar med fler.
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • Daniel Ju
                      Användare
                      • februari 2007
                      • 32

                      #25
                      Nån av dessa skulle nog ta över rätt bra...

                      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.




                      Fö har jag ett trekungavälde med Golden, Rödzebra och Röd rubin. Rätt bra balans mellan dem. 240, 740 o 850 typ

                      Kommentar

                      • classe
                        NCS Medlem
                        • april 2007
                        • 1147

                        #26
                        ja jag plocka bort den kung fisk nu och så inte finns metria.callianos så såld den till en affäre så nu har jag den två mellan metria.rödzebra mellan ps.crabro som kung där misstaget. så klart den är bra fint fiskarna där hemma..
                        375 LITER Malawi arter..
                        74 Liter Malawi yngel...

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #27
                          ja nu är min ps crabro kungfisk den bestämmer hane som svartkol färg..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          Arbetssätt...